با تشویق تماشاگران پرشور اردبیلی
تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران با اقتدار استرالیا را شکست داد تا یک گام با حضور در مرحله پایانی لیگ ملت‌ها فاصله داشته باشد.
کد خبر: ۷۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 23 June 2019

تابناک اردبیل- تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ (شنبه) در یازدهمین مسابقه خود در لیگ ملت‌های والیبال به مصاف استرالیا رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران رقم خورد.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، محمدجواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد. قائمی و معنوی‌نژاد در این بازی جایگزین عبادی‌پور و فیاضی شدند.

با این نتیجه ایران با ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز همچنان در صدر جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارد و تا حد زیادی صعود خود به مرحله بعدی رقابت‌ها را قطعی کرده است.

ایران در بازی با استرالیا یکی از مقتدرانه‌ترین نمایش‌های خود در این تورنمنت را ارائه کرد و کاملاً از حریف خود برتر بود.

ست اول (ایران ۲۵ - استرالیا ۱۹)

در آغاز ست با چند اشتباه فردی بازیکنان ایران و البته خوش‌شانسی حریف، استرالیا ۵ بر ۱ پیش افتاد اما شاگردان کولاکوویچ خیلی زود روند بازی را به سود خود تغییر دادند. ستاره میدان در این ست امر غفور بود که در سرویس، حمله و دفاع درخشان بازی کرد. چهار امتیاز سرویس پیاپی غفور، جذاب‌ترین صحنه‌های بازی در ست اول بود. بر خلاف غفور، معنوی‌نژاد بسیار ضعیف بازی کرد. این بازیکن در دریافت، حمله و دفاع بسیار ناکارآمد بود و حتی یک سرویس زد که به تور میانه زمین هم نرسید.

ست دوم (ایران ۲۵ - استرالیا ۱۹)

بر خلاف ست اول، این بار بازیکنان ایران با اقتدار بیشتری بازی را آغاز کردند. دفاع روی تور ایران سد محکمی مقابل حملات استرالیا بود. اشتباهات زیاد بازیکنان استرالیا به خصوص در زدن سرویس هم امتیازات زیادی را به تیم ایران تقدیم کرد. در نهایت هم ایران با دفاع روی تور مجرد پیروزی در ست دوم را جشن گرفت.

ست سوم (ایران ۲۵ - استرالیا ۱۴)

ایران در ست سوم بهتر از دو ست قبل بازی کرد. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران، دریافت تیم استرالیا را به هم ریخته بود. اشتباهات فردی همچنان در این تیم بسیار زیاد بود و کولاکوویچ و یارانش خیلی راحت به سوی پیروزی حرکت کردند. در اواخر بازی که خیال کولاکوویچ از برد راحت شده بود، ترکیب تیمش را تغییر داد و جواد کریمی، مسعود غلامی و پوریا یلی را به جای معروف، شفیعی و غفور وارد میدان کرد. در کل بازی استرالیا به طور کامل مقهور توانایی بازیکنان ایران بود.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ - ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ - چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ - آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران ۲ - برزیل ۳

شنبه ۱۸ خرداد: ایران ۳ - آرژانتین ۱

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران ۳ - ژاپن ۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران ۳ - کانادا ۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران ۳ - لهستان ۲

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران ۳ - روسیه۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران ۳ - پرتغال ۱

شنبه اول تیر: ایران ۳ - استرالیا ۰

یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰

شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار