شهردار اردبیل در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان؛
شهردار اردبیل تاکید کرد که اردبیل علاقمند توسعه همکاری در حوزه مدیریت شهری با باکو به عنوان مرکز کشور جمهوری آذربایجان است.
کد خبر: ۷۵۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 20 June 2019
اردبیل در حوزه مدیریت شهری علاقمند توسعه همکاری با باکو است

به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف اللهیان روز پنجشنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز که در محل موزه عمارت شهرداری اردبیل انجام پذیرفت، اضافه کرد: به دنبال گسترش تعامل شهری اردبیل - باکو بر مبنای مناسبات مشترک فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه شهر اردبیل، اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی با باکو و دیگر شهرهای کشور آذربایجان دارد، افزود: در این راستا خواهان گسترش همکاری در حوزه مدیریت شهری با جمهوری آذربایجان هستیم.

شهردار اردبیل خواستار خواهرخواندگی با یکی از شهرهای آذربایجان شد و ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های قابل مشاهده در مدیریت شهری باکو، آماده مشارکت با سرمایه گذاران علاقه‌مند در این زمینه و به اشتراک‌گذاری تجربیات هستیم.

وی با اشاره به نزدیکی مرز بیله سوار به مرکز استان اردبیل، افزود: اردبیل نیز به عنوان کلانشهر دارای امکانات درمانی و شهری متناسب با سایر کلان‌شهرهای نزدیک است تا با ارائه امکانات پزشکی درمانی به گردشگران، آنها را از سفر طولانی به دیگر شهرها بی‌نیاز کند.

لطف اللهیان تصریح کرد: با توجه به ضرورت توسعه توریسم درمانی و گردشگری سلامت در استان، شهرداری اردبیل نیز به صورت پیشگام در تقویت و بهبود زیرساخت‌های گردشگری برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در کنار افزایش مراودات در قالب توریسم درمانی و اقتصادی با جمهوری آذربایجان، تعامل و ارتباط سازنده در حوزه مدیریت شهری، قطعاً به نفع سود هر دو شهر بوده و تاثیر مثبتی در گفتگوی فرهنگی و حجم مبادلات تجاری خواهد داشت.

شهردار اردبیل با تاکید بر سهولت دسترسی اتباع آذربایجانی به خدمات شهری اردبیل و جلوگیری از هر گونه مشکل برای گردشگران در سطح شهر بیان داشت: با توجه به افزایش روز افزون گردشگران سلامت به اردبیل، شهرداری نیز بر خود وظیفه می‌داند شرایط شهری را برای اقامت و گردش میهمانان آذری ارتقا دهد.

وی با اشاره به ضرورت وجود مکانیزم خاص برای هدایت و راهنمایی گردشگران و اتباع آذری یادآور شد: شایسته می‌دانیم که گردشگران حوزه سلامت با دسترسی آسان به خدمات و امکانات شهری، رضایت خاطر از سفر خود داشته باشند و شهر اردبیل را به عنوان مقصد گردشگری و اقامت تعریف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار