معنای جدید از تعصب و وطن‌دوستی
در شرایطی که عمده واحدهای تولیدی در استان اردبیل در تعطیلی به سر می‌برند، ناحیه صنعتی رضی به همت خود اهالی و سرمایه‌گذاران، رونق و توسعه بی نظیری را طی می‌کند...    
کد خبر: ۷۵۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲ 16 June 2019

تابناک اردبیل- منطقه ارشق مشکین‌شهر با يك هزارو دويست هكتار و 62 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و دارا بودن 85 روستا و مزیت‌های بی‌شمار از جمله موقعیت ترانزیتی، خاک مناسب و ... امروز به عنوان محروم‌ترین نقطه استان اردبیل شناخته می‌شود.

در وضعیت بحرانی این منطقه که بخش مهمی از آن ناشی از تنگ‌نظری و رفتارهای تبعیض‌آمیز است همین بس که جمعیت آن با وجود وسعت زیاد و 85 روستا و به دلیل مهاجرت روبه تزاید مردم، در مرز سقوط به 10 هزار نفر قرار دارد.

با این وجود از سالهای اخیر حرکت خودجوش سرمایه‌گذاران ارشقی مقیم پایتخت و برخی شهرهای کشور و حمایت و پشتیبانی مسئولان این منطقه به منظور رونق و توسعه مجدد موجی از امید و تحرک به ارشق بازگشته و این منطقه زندگی دوباره به خود گرفته است.

در اراده و تعصب مردان ارشقی مقیم شهرهای مختلف همین بس که امروزه با وجود رکود و تعطیلی بالغ بر 70 درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان و منجمله تعطیلی کامل برخی نواحی صنعتی، ناحیه صنعتی شهر رضی در ارشق با استقبال سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای تولیدی عمدتاً صادرات محور مواجه شده است.

ظاهر نوری بخشدار ارشق در این باره به «تابناک اردبیل» می‌گوید: با گذشت مدت زمان کوتاهی از تهیه و تدارک زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رضی و تامین انشعابات موردنیاز و با استقبال کم‌نظیر فعالان صنعتی و سرمایه‌گذاران، طرح‌ها و پروژه‌ها مورد تائید و موافقت قرار گرفت و هم اکنون روند احداث تعداد 5 واحد صنعتی رشد قابل ملاحظه‌ای را طی می‌کند.

وی از جمله مزیت‌های سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی رضی را موقعیت ترانزیتی و مرزی، دسترسی آسان به جاده ارتباطی و مرکزیت استان، معافیت مالیاتی موضوع مناطقه مرزی و محروم و تخفیف 50 درصدی قیمت زمین برشمرد و گفت: همه کسانی که اکنون در این ناحیه صنعتی در حال احداث واحد صنعتی و تولیدی می‌باشند، متعلق به روستاهای منطقه ارشق هستند.

بخشدار ارشق پیش‌بینی کرد که با توجه به طرح‌ها و پروژه‌های جدید، چنانچه به همین روال پیش برود در آینده نزدیک با مشکل فضا و زمین برای متقاضیان جدید مواجه شویم و ‌ناچار خواهیم شد وسعت ناحیه صنعتی را توسعه بدهیم.

این مقام مسئول در منطقه ارشق اعلام کرد که با آغاز به کار واحدهای در دست احداث از جمله تولید پوشاک، رزین و رنگ، قطعات بتنی و ‌نئوپان در ماههای آینده، نزدیک به 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 خبرنگار تابناک اردبیل در گفتگو با سرمایه‌گذاران حاضر در ناحیه صنعتی رضی، انگیزه آنان را در این زمینه جویا شد که جملگی تاکید کردند: برای ساختن دوباره ارشق و رونق و توسعه آن به اینجا آمده‌ایم و گواه این مسئله، پیشنهادهای بهتر برای سرمایه گذاری در دیگر نقاط استان و استانهای همجوار بود اما با تعصب و غیرت در تصمیم و اراده خود ثابت قدم خواهیم ماند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ادمین اصالتاارشقی هستی؟؟
تازگیااخبارارشق زیادمیزاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار