با مطالبه مردم
ساکنان منطقه ارشق از مسئولان کشوری و استانی خواستار انتزاع این بخش از مشکین شهر و الحاق آن به شهرستان اردبیل هستند.
کد خبر: ۷۵۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 11 June 2019

به گزارش تابناک اردبیل، منطقه ارشق مشکین شهر با دارا بودن 85 روستا که تعدادی از آنها به دلیل فقر و محرومیت خالی از سکنه شده است، با وجود وعده های مکرر مسئولان و ادوار نمایندگان مجلس برای بهره مندی از امکانات و زیرساخت ها و احقاق حقوق خود، امروز در سخت ترین شرایط ممکن و عقب ماندگی مفرط قرار دارد.

سیاست های تبعیض آمیز شهرستان مشکین شهر در ادوار مختلف موجب شده تا جمعیت این منطقه با وسعت يك هزارو دويست هكتار و 62 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان داراي دو دهستان موسوم به ارشق مركزي و ارشق شمالي به 10 هزار نفر کاهش یابد.

با این حال ولی ملکی نماینده شهرستان مشکین شهر بخوانید - با علم به ماده 7 قانون و ضوابط تقسیمات کشوری- وعده کرده که مراحل اولیه تبدیل بخش به شهرستان در وزارت کشور انجام یافته و بخش ارشق به شهرستان تبدیل خواهد شد!

طبق تبصره 2 ماده 7 قانون و ضوابط تقسینات کشوری، در نقاط کم تراکم، دورافتاده، مرزی، جزائری و کویری با توجه به کلیه شرایط اقلیمی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تا حداقل 50 هزار‌نفر با تصویب هیأت وزیران و در موارد استثنایی با تصویب مجلس شورای اسلامی می‌تواند کمتر از 50 هزار نفر شهرستان تشکیل شود.

مردم ارشق، مقاومت آهنین مسئولان مشکین شهر را در زمینه اختصاص حقابه خود برای آبیاری اراضی پایاب سد سبلان از مصادیق بارز بی عدالتی و سیاست های تبعیض آمیز علیه خود می دانند.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/3/21/500553_324.png

با این وجود از سالهای اخیر تعدادی از سرمایه گذاران ارشقی مقیم تهران و سایر شهرها برای نجات ارشق از وضعیت بحرانی موجود و به منظور ایجاد رونق و توسعه آن، راساً وارد عمل شده و اقداماتی را به لطف همکاری مسئولان محلی منطقه در شهرک صنعتی شهر رضی و سایر نقاط بخش و روستاها آغاز کرده اند.

منطقه ارشق مشکین شهر بر اساس آمار و اطلاعات بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را در استان به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
این بخش واقعا محروم است وضعف نماینده و مدیران شهرستان باعث شده مردم این بخش از مشکین شهر ناامید ودرخواست الحاق به شهرستان اردبیل داشته باشند
شجاعت
|
United States
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
مسوول محترم سایت تابناک اردبیل: لطفا درج فرمایید
نقاط قوت نوشته:
1. درد مردم محروم منطقه ارشق رو نوشتن
2. گریز زدن به یکی از بندهای قانون تقسیمات کشوری
3. اشاره به حضور فرزندان ارشق در دیار مادری خویش جهت سرمایه گذادی
نقاط ضعف نوشته:
1 شهرستان مشگین شهر 5 تا بخش دارد که بخش قصابه رو ننوشتین.
2. انتزاع و الحاق فرایند خاص خودش را دارد که وزارت کشور متولی آن است و نه نماینده مجلس
بنابراین بهتر بود از متولیان امر در وزارت کشور یا استانداری اردبیل هم مطلبی آورده شود.
امضا محفوظ
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
سلام. پیشنهاد می کنم با توجه به قرار گرفتن بخش مهمی از اراضی ارشق در محدوده شهرستان نمین ، حوزه انتخابیه جدیدی با عنوان حوزه انتخابیه نمین و ارشق راه اندازی و سهمیه نماینده جدیدی به تعداد نمایندگان استان اضافه شود. روستاهایی مانند یاجلو از منطقه ارشق در شهرستان نمین قرار گرفته اند و از نظر تاریخی ویکلیج و ارشق یک حوزه جغرافیایی بوده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
شهرستان مشگین شهر،شهرستانی وسیع بابخش های زیادوجمعیتی پراکنده ست.
بهترین حالت برای برخی بخش هایش یاایجادشهرستان یاالحاق به شهرستانهای دیگرهست.دراین صورت میتواندتوسعه نسبتامتوازن روبین بخش هاشاهدبود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
فرقی یوخدی هاممیزبیراوستانوخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
مسئولین استان اردبیل فقط فکر و ذکرشان توسعه خود شهرستان اردبیل و سرعین میباشد. تنها مسئله ای که برای انها اهمیت ندارد پیشرفت شهرستانهای استان میباشد و چه بسا در بعضی موارد بخواهند جلوی پیشرفت شهرستان های استان را بگیرند. از نظر وسعت مشگین شهر از اردبیل بزرگتره به خاطر همین یه عده تو استانداری نشستن تا با لحاق بخشی از شهرستان مشگین شهر به اردبیل بخوان بگن که ما از مشگین شهر بزرگتریم. والا تنها چیزی که براشون مهم نیست محرومیت بخش ارشق و یا هر جای دیگری تو استان اردبیل می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ناشناس اخری حرفای بچه گانه نزن.مگه اردبیل میخادکشورتشکیل بده.
مهم خواست خوداهالی منطقه ارشقه.
همین سرمایه گذاری پل معلق وکامیون سازی سدسبلان وبزرگراه مشگین اردبیل کارهای بزرگیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
خود خدا برای فقر و محرومیت جماعت منطقه ارشق نگران است
بهرام کوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
به نظر من یا باید ارشق شرقی مرکزی شمالی را به یک شهرستان تبدیل کنن به نام شهرستان ارشق به مرکزیت رضی یا به شهرستان اردبیل یا مشکین شهر ملحق بشه این چیه آخه ارشق شرقی تابعه اردبیل است ولی ارشق شمالی ومر کزی تابع مشکین شهر به نظر من اردبیل از مشکین شهر خوبه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار