کد خبر: ۷۵۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 11 June 2019
 
یک راس بزغاله کوهی توسط چوپان خلخالی نجات یافت

اردبیل - ایرنا - یک راس بز غاله کوهی جدا افتاده از دسته کل و بزهای وحشی منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال توسط چوپان یک گله گوسفند از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایرنا، این بزغاله که مورد حمله سگ‌های گله گوسفندان قرار گرفته بود توسط چوپان اهل روستای کمر از توابع بخش خورش رستم نجات یافته و به محیط بانان پاسگاه روستای برندق تحویل داده شد.


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عبدعلی قربانی در حین چرای گوسفندان در مراتع روستا متوجه حضور این بزغاله وحشی نابالغ در میان گله و حمله سگ‌ها شده و پس از نجات آن، محیط بانان را در جریان امر قرار داده است.


مهدی کسایی افزود: بزغاله وحشی پس از معاینه دامپزشک و اطمینان از فقدان علائم بیماری بزودی در زیستگاه اصلی این گونه جانوری در همان منطقه رهاسازی خواهد شد.


وی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل زایمان گونه جانوری کل و بز وحشی منطقه حفاظت شده آق داغ و سوء استفاده برخی از متخلفان شکار، از اهالی شهرستان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده افراد متخلف موضوع را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گزارش و یا با شماره ۱۵۴۰ سامانه ارتباط مردمی حفاظت محیط زیست اردبیل اطلاع دهند.


منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۰ هزار و ۸۰۰ هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است. این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری مهم‌ترین منطقه حفاظت شده تحت مدیریت استان اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار