کد خبر: ۷۵۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 02 June 2019

خداوردی حضرتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین میزان پلمب به دلیل عدم برخورداری از پروانه فعالیت و رعایت نکردن قوانین خرید و فروش و معاملات املاک در پی وصول شکایات مردمی بوده است.

وی افزود: 300 بنگاه املاک فاقد پروانه در سطح استان شناسایی شده که به دلیل عدم آشنایی با قوانین خود موجب نوسان قیمت‌ها در خرید و فروش و اجاره بهای مسکن می‌شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان با بیان اینکه 2200 بنگاه معاملات املاک نیز دارای پروانه فعالیت است، اظهار کرد: با توجه به التهاب بازار مسکن، به منظور رصد روند فعالیت بنگاه‌های املاک از ابتدای سال نظارت و بازرسی‌ها تشدید شده و تاکنون 35 درصد از بنگاه‌ها بازرسی شده‌اند.

به گفته حضرتی سال گذشته 354 پرونده تخلف از عملکرد بنگاه‌ها و امسال نیز 54 پرونده، مورد بررسی قرار گرفت که منجر به اخطار و یا پلمب فعالیت برخی بنگاه‌ها شده است.

وی  با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود برنامه مدون برای بخش مسکن، عرضه و تقاضا در استان همخوان نیست، تصریح کرد: گرانی مسکن موجب شده تا قدرت خرید خانوارها کاهش یابد. در عین حال اجاره بها نیز با افزایش قابل توجه همراه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان به ضرورت بهبود تعامل متولیان بخش مسکن تاکید کرد و گفت: از سویی در معاملات املاک برخی بی انصافی‌ها از سوی خود مردم نیز دیده می‌شود و مالک یک شبه برای افزایش حاشیه سود قیمت مسکن را افزایش می دهد.

حضرتی به ضرورت رعایت انصاف از سوی خود مردم در خرید و فروش مسکن شد و گفت: در خرید و فروش و اجاره مسکن به دلیل تورم  قیمت‌ها با افزایش همراه است و توصیه ما این است که مردم حال یکدیگر را رعایت کنند.

تسنیم

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار