کد خبر: ۷۴۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 28 May 2019
یک قلاده سیاه گوش نادر در خلخال مشاهده شد

اردبیل_ایرنا _سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: یک قلاده سیاه گوش گونه‌ کمیاب و تحت حمایت در حاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ و در جنگل های بلوط در محدوده روستای مجره از توابع بخش مرکزی این شهرستان مشاهده شد.

به گزارش ایرنا ،مهدی کسایی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: این سیاه گوش  به گله گوسفندان روستای مجره در نزدیکی شهر خلخال حمله کرده و پس از زخمی کردن یک راس گوسفند با رسیدن چوپان و سگ گله به بالای درخت بلوط پناه برده است .

کسایی با بیان اینکه عکس و تصویر این سیاه گوش توسط چوپان گله گوسفندان تهیه شده، اظهار کرد: با توجه به چندین مورد مشاهده سیاه گوش در مناطق مختلف خلخال از جمله منطقه شکار ممنوع دربند مشکول و منطقه حفاظت شده آق داغ و تصاویر ثیت شده  حاکی از افزایش تعداد  این گونه نادذر جانوری حیوان در مناطق تحت حفاظت این شهرستان است.

وی با اشاره به  اینکه این دسته از پستانداران نقش بسیار مهمی در برقراری تعادل جمعیت گونه های جانوری در محیط زیست دارند، افزود: پستانداران گوشتخوار، بویژه گربه سانان به دلیل قرار گرفتن در راس هرم غذایی نشان دهنده سلامتی یک زیستگاه بوده و از این رو از رده های مهم جانوری به حساب می آیند.

خلخال در جنوب اردبیل بوده و بیشترین مناطق تحت حمایت حفاظت محیط زیست را در استان اردبیل به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار