داریم به کجا می‌رویم!
متاسفانه امروز مردم استان اردبیل چندان تناسبی بین آمارهای رسمی کسب و کار و رونق تولید و معیشت و کرامت خود با آنچه که در کف خیابان و سفره خود می‌بینند، پیدا نمی‌کنند.
کد خبر: ۷۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 20 May 2019

تابناک اردبیل- اثرات عقب ماندگی و محرومیت انباشته استان اردبیل از دهه های گذشته تاکنون آرام آرام سرباز کرده و عوارض جدی و بنیان سوز خود را در رشد 500 درصدی کشفیات شیشه، افزایش 80 درصدی کشفیات مواد مخدر و مشروبات الکلی، افزایش آمار سرقت، افزایش آمار زباله گردها، تشدید تنش های خانوادگی و نزاع دسته جمعی، حاشیه نشینی، بیکاری و ... نشان می دهد.

وضعیت به حدی اورژانسی است که اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل خواستار تسریع در مکان یابی و احداث فوری مرکز نگهداری معتادان متجاهر می کند، پدیده ای که چند صباحی پیش کلونی آن فقط در تهران و برخی کلانشهرها رخ می نمود اما اکنون اردبیل هم با آن درگیر شده است!

در این باره بیشتر بخوانید

کشفیات مواد مخدر در اردبیل روند صعودی دارد

۲ زندان در اردبیل احداث می‌شود/اشباع زندان‌های استان

افزایش نگران کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی در اردبیل

البته این همه ماجرا نیست، به طوری که امروزه زندانهای استان اردبیل با 3 برابر ظرفیت پذیرش، اشباع شده و دیگر جایی برای زندانیان جدید ندارد و مسئولان در تلاشند تا زندانهای بیشتری را برای زندانیان مالی و کیفری بسازند.

هر چند تلاش می شود تا در چارچو.ب سیاست های حبس زدایی و اجرای رای باز و ...، از فضای زندان ها کاسته شود اما مسئولان امر توجه ندارند که رها کردن زندانیان در جغرافیای استان اردبیل با وضع کنونی بیکاری، فقر و محرومیت و تعطیلی کسب و کار نه تنها سودمند نیست بلکه پاک کردن صورت مسئله و دامن زدن به شیوع هر چه بیشتر انحرافات و جرایم است.

متاسفانه امروز مردم استان اردبیل چندان تناسبی بین آمارهای رسمی کسب و کار و رونق تولید و معیشت و کرامت خود با آنچه که در کف خیابان و سفره خود می بینند، پیدا نمی کنند.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار