کد خبر: ۷۴۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 20 May 2019

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: دستگاه قضایی در راستای صیانت از حقوق عمومی و حفاظت از بیت المال، تمام قد و با تمام توان در برابر فساد ایستاده و پرونده های مرتبط از جمله پرونده واگذاری این سه شرکت را با جدیت و برابر قانون دنبال می کند.
وی در تشریح پرونده های قضایی مربوط به کشت و صنعت مغان افزود: پیش از واگذاری، این مجتمع بزرگ که توسط دولت اداره می شد ولی در آن دوره تخلفات عدیده ای شکل گرفته بود و بر این اساس دستگاه قضایی به موضوع ورود کرده و 26 پرونده در خصوص تخلفات دوره های گذشته شرکت و صنعت مغان تشکیل و کیفر خواست لازم صادر شده است.
وی با غیرقابل توجیه خواندن زیان مالی و مستمر سال های گذشته کشت و صنعت مغان بیان کرد: مگر می شود شرکتی با آن همه عظمت و ثروت و امکانات در اختیار ، زیان ده باشد.
عتباتی با ویرانه خواندن بخش هایی از این مجتمع از جمله چندین هزار هکتار باغات آن در دوره مدیریت توسط مدیران دولتی اضافه کرد: بر این اساس دولت تصمیم به واگذاری این شرکت در اجرای اصل 44 قانون اساسی گرفت ولی از زمان واگذاری، مسائلی در این خصوص مطرح شد و به همین علت سیستم قضایی برای حفاظت از حقوق عمومی به مساله ورود کرد.
وی بیان کرد: بررسی قضایی در خصوص ارزیابی کارشناسی و قیمت گذاری کشت و صنعت مغان برای سیستم قضایی تمام نشده و با توجه به ملی بودن این مساله، تا جایی که امکان داشته، متولیان امر پا کار آمده اند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: مراجع قضایی و نهادهای نظارتی در حال بررسی و مدیریت موضوع هستند و تمام مسائل در خصوص واگذاری این شرکت بزرگ در دست بررسی است.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به رییس سازمان خصوصی سازی و وجود مسائلی در خصوص پرداخت مبلغ واگذاری و ورود قوه قضاییه برای احقاق حقوق عمومی گفت: خریدار این مجتمع تاکنون چندین بار احضار شده و با حضور در مراجع قضایی اردبیل توضیح داده است.
عتباتی اعلام کرد: پیش از عید 160 میلیارد ریال از بدهی خریدار این مجتمع اخذ شده و مابقی بدهی نیز طبق روال تعیین شده وصول می شود.
وی همچنین با اشاره به واگذاری سیلوی ذخیره گندم در داخل محدوده شهری اردبیل به بخش خصوصی و مطرح شدن شبهه در نحوه واگذاری گفت: قوه قضاییه به این موضوع نیز در راستای صیانت از حقوق عامه ورود کرده و موضوع در حال بررسی است و احتمال می رود که در این واگذاری نیز مسائلی وجود داشته باشد.
رییس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: سیستم قضایی استان در راستای سالم سازی فضای اقتصادی تلاش همه جانبه ای را آغاز کرده و در این راستا پرونده تمام افراد و شرکت هایی را که ارز دولتی دریافته کرده اند، بررسی شده و خوشبختانه به علت اقدام به موقع، قریب به اتفاق کسانی که ارز دولتی و یارانه دار دریافت کرده اند، در محل تعیین شده هزینه کرده اند.
وی حمایت از سرمایه گذاری سالم را از جمله اهداف سیستم قضایی استان اردبیل اعلام کرد و افزود: مبارزه با هر گونه فساد در راس برنامه های مسئولان قضایی قرار دارد چرا که معتقدیم وجود هر گونه فساد، موجب بدبینی به نظام، یاس مردم و بی تفاوتی مردم نسبت به حاکمیت می شود.
عتباتی همچنین با بیان این که همه باید مدعی و مطالبه گر مبارزه با فساد باشند، خواستار مشارکت و همکاری اصحاب رسانه در فرایند مبارزه با فساد از طریق اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در امر مبارزه با فساد شد.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: دستگاه قضایی در استان اردبیل در مقوله مبارزه با فساد با کسی مماشات، اغماض و تعارف ندارد و برخورد با هر گونه فساد بدون تبعیض و با جدیت دنبال می شود و معتقدیم که مبارزه با فساد می تواند تبدیل به یک فرصت اجتماعی شود.
رییس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، همه فعالان، احزاب و چهره های سیاسی و به خصوص اصحاب رسانه را به فعالیت در چارچوب قانون فراخواند و بیان کرد: هدف همه ما باید تحقق انتخابات سالم، با حضور حداکثری مردم و مشارکت اجتماعی در فضای پرنشاط باشد.
وی بر حفظ حرمت قلم و پرهیز از تخریب و توهین در رسانه ها به خصوص در فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: در انتخابات پیش رو، همه باید تلاش کنند که اظهارنظرها در چهارچوب اخلاق، شرع، قانون و انصاف باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار