کد خبر: ۷۴۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 19 May 2019

به گزارش روز شنبه ایرنا ، این پدیده جوی که با رگبار سنگین باران و آذرخش های پی در پی همراه بود برای دقایقی چهره شهر را به هم ریخت و تردد رهگذران پیاده و سواره را مختل کرد.
همچنین ریزش سنگین دانه های تگرگ که درشتی بعضی از آنها به اندازه فندق بود در بعضی از محله های شهر خساراتی به شکوفه ها و نیز سر درختی ها وارد کرد.
رگبار سنگین همچنین سبب ایجاد آبگرفتگی هایی در بعضی از گذرگاه های کم ارتفاع و پست شهر شده و برغم تلاش ماموران شهرداری تردد در این مکان ها هنوز با مشکل مواجه است.
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل گفت: از خسارات احتمالی این اغتشاشات جوی در سایر نقاط استان اردبیل و به خصوص در کوهپیایه ها و روستاهای مناطق کوهستانی تاکنون خبری دریافت نشده است.
فرهاد عبدالعلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی وقوع توفان های تندری از امروز تا اوایل خرداد بویژه در ساعات عصر تا اوایل شب ضروری است که ساکنان استان اردبیل با حفظ آمادگی و رعایت احتیاط از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.
وی پرهیز از رفتن به فضاهای بیرون از شهرها و به ویژه کوهپایه ها و قرارگیری در مسیر مسیل ها و بستر رودخانه ها و احتیاط در رانندگی به هنگام وقوع آشفتگی های جوی به ساکنان استان اردبیل توصیه کرد.
وی اظهارکرد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل با تمام تجهیزات و امکانات و تجهیزات در آماده باش قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است. پیشینیان اردبیل که تقسیم بندی های جالبی از فصول و وضعیت هوایی روزهای مختلف سال دارند 40 روز از بهار در بازه دهم اردیبهشت تا دهه پایانی خرداد را به زبان محلی آذری قیرخ ایکیندی (چهل بعد از ظهر) نامیده اند و بر این باورند که طی این مدت در اکثر عصرها رگبار و رعد و برق به وقوع می پیوندد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار