سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال رونق تولید و با هدف بهره‌مندی از تسهیلات کم‌ بهره صاحبان 63 واحد تولیدی و صنعتی به بانک‌ها معرفی شدند.
کد خبر: ۷۴۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 18 May 2019
به گزارش تابناک اردبیل، رامین صادقی در جلسه گفتگوی شورای دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: ما در سه محور طرح‌های نیمه تمام، ایجادی و بازسازی و نوسازی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌کنیم که با اطلاع‌رسانی انجام شده صاحبان واحدهای تولیدی درخواست خود را از طریق سامانه بهین یاب اعلام کردند.

وی از ثبت نام 161 واحد برای بهره‌مندی از این تسهیلات خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مورد نظر برای پرداخت به این واحدها 223 میلیارد تومان بود که با پیگیری استاندار اردبیل این رقم به 471 میلیارد تومان افزایش یافت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تشکیل کمیته‌های کارشناسی و ارزیابی این واحدها اشاره کرد و گفت: در نهایت 86 طرح در کارگروه بررسی طرح‌ها مورد موافقت قرار گرفت که از بین آنها صاحبان 63 واحد صنعتی و تولیدی به بانک‌ها معرفی شدند.

صادقی ادامه داد: اعتبار پیش‌بینی شده برای پرداخت به این واحدها 685 میلیارد تومان است که امیدواریم کسری این منابع در سفر رئیس جمهور جبران شده و واحدهای تولیدی بتوانند از طریق چهار بانک عامل از این منابع استفاده کنند.

وی بالاترین طرح معرفی شده را مربوط به بانک ملی به تعداد 26 مورد اعلام کرد و افزود: با بانک ملی، تجارت، سپه و رفاه کارگران تفاهمنامه‌ای در روزهای گذشته به امضا رسیده تا نسبت به دریافت طرح‌ها و پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: البته 35 طرح با برخی محدودیت‌ها در بهره‌مندی از این تسهیلات روبرو بودند که امیداریم با حل مشکل معوقات بانکی و چک برگشتی آنها موانع احتمالی برطرف شود.

صادقی همچنین به ابلاغ بخشنامه اخیر در راستای رونق تولید و بخشودگی جرایم صاحبان واحدهای تولیدی به مالیات و تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: ما تعامل خوبی را با این دو دستگاه اجرایی داریم و امیدواریم تا حد امکان تامین اجتماعی و امور مالیاتی نسبت به استمهال و تقسیط بدهی صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام کنند.

وی در پایان اظهار کرد: بانک‌ها نیز در وصول مطالبات باید وضعیت سخت واحدهای تولیدی را در تامین مواد اولیه و همچنین نقدینگی در نظر بگیرند تا در یک فضای آرام بتوان حمایت عملی را از کارآفرینان و صاحبان تولید انجام داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار