کد خبر: ۷۴۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 11 May 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد عبدالعلی‌پور امشب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: سیلابی با حجم10 مترمکتب در روستای عبا قشلاقی گرمی رخ داده که موجب واردشدن خسارت به ۵ خانه شده است.

وی افزود: خسارت به خانه‌ها حدود 30درصد بوده و میزان دقیق کلی خسارات فعلا مشخص نیست و با بررسی‌های لازم و کنترل دام و طیور میزان دقیق خسارات معلوم خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به کم جمعیت بودن این روستا، گفت: روستای عبا قشلاقی گرمی دارای 20نفر خانوار است و تلاش خواهیم کرد تا خسارت وارده جبران شود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی در روزهای گذشته، تمامی مدیران آماده‌باش بوده و هستند و این حالت احتمالاً تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

خسارات سیل و تندباد به روستای قشلاق عباد

علی بهشتی، فرماندار شهرستان گرمی نیز امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و باران در این منطقه جلسه ستاد مدیریت بحران برگزار شد و مسؤولان شهرستان در حالت آماده باش بودند.

وی افزود: عصر امروز ورزش باد شدید و طوفان در منطقه قشلاق عباد از توابع بخش انگوت شهرستان گرمی را درنوردید و این اتفاق به پنج واحد مسکونی و یک انباری خسارت زد.

بهشتی بیان کرد: برق این روستا بر اثر شدت شدید باد قطع شده بود که در کوتاه‌ترین زمان توسط اداره برق وصل شد.

وی ادامه داد: یک خانم از ناحیه سر مصدوم شده بود که به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان پارس آباد منتقل شد و تعدادی هم احشام  تلف شده است.

فرماندار شهرستان گرمی با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی و استحکام‌سازی واحدهای مسکونی در این روستا افزود: مقرر شده تا برای مقاوم‌سازی و استحکام واحدهای مسکونی 25 میلیون تومان وام چهار درصد و 8میلیون تومان هم بلاعوض به روستاییان این منطقه پرداخت شود و اقدامات مربوط به نقشه و نظام مهندس نیز به‌صورت رایگان انجام شود.

بهشتی تاکید کرد: از همشهریان عزیز خواهشمندیم به هیچ عنوان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نکنند و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار