کد خبر: ۷۴۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 09 May 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش محمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه بارشی از عصر امروز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت وارد استان شده و تا ظهر روز شنبه در اردبیل فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: با نفوذ این سامانه وزش باد تند تا شدید ۵۰ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر مناطق استان اردبیل را در بر می‌گیرد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از بارش نسبتاً شدید باران گاهی بصورت رگبار و در مناطقی توام با رعدوبرق و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و افزود: شدت بارش از عصر جمعه تا صبح شنبه به ویژه در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، گرمی و خلخال خواهد بود.

محمدی از رخداد تگرگ در مناطق مستعد از جمله بخش‌هایی از شهرستان مشگین شهر و گرمی خبر داد و بیان کرد: سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، واردشدن خسارت به باغ‌ها و کشتزار‌ها و اماکن مسکونی در اثر طوفان تگرگ و باران متناوب، آسیب به آنتن‌ها، دکل‌ها و خطوط انتقال برق در اثر رعدوبرق و ریزش کوه در گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان در دو روز آینده احتمال دارد.

وی افزود: شهروندان از حضور در طبیعت، ارتفاعات، مناطق کوهستانی به ویژه درحاشیه رودخانه‌ها و مسلیل‌ها و آبگیر‌ها جدا بپرهیزند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: پیشنهاد می‌شود گروه‌های کوهنوردی فردا و پس فردا تمام برنامه‌های خود را کنسل کرده و به روز‌های دیگر موکول کنند.

محمدی تصریح کرد: عشایر کوچ رو هم فردا و پس فردا خود و گله‌هایشان باید درمناطق امن مستقر شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار