امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل گفت: متاسفانه بعضی از کارفرمایان از بحران اشتغال سوء استفاده می‌کنند و کارگران را با مبالغ پایین‌تر از حد رسمی بکار می‌گیرند.
کد خبر: ۷۴۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹ 03 May 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار کرد: معلم پایه‌ریز تمدن نوین است و اگر نیروی انسانی شایسته نباشد تمدن نیست.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین موضوع تمدنی ما تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: برای یک کشور و تمدن، از همه سرمایه‌ها مهم‌تر سرمایه انسانی است و معلمان با پرورش درست این سرمایه‌ها می‌توانند جامعه را به سمت فلاح و رستگاری هدایت کنند.
 
امام جمعه اردبیل رمز تقدم یک کشور را، آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: تمام تحولات جامعه از اینجا شروع می شود بنابراین انبیاء نیز دنبال تعلیم و تزکیه بودند
عاملی بیان کرد: جامعه هرچه قدر به معلم بها بدهد نمی‌تواند حق او را اداء کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با تجلیل از نقش کارگران در جامعه گفت: بار اصلی تولید، ثروت و رشد اقتصادی بر دوش کارگران است و اگر قرار باشد اقتصاد ما مستقل باشد و اقتصاد مبتنی بر نفت را کنار بگذاریم و حیات ملت ما شرافتمندانه باشد، همه اینها با تلاش دستان و پنجه‌های توانا و قدرتمندی است که چرخ‌های کارخانجات را بکار می‌اندازند و لذا ملت، دولت و کشور همه مدیون کارگرند.

امام جمعه اردبیل تکریم کارگران را در دو بخش مهم و حیاتی دانست و بیان کرد: ترفیع جایگاه اجتماعی و ارزش گذاری اجتماعی کارگر بسیار مهم است یعنی جامعه با بزرگی از او یاد کند و با قداست به کار او نگاه کند.

عاملی مساله دوم را مربوط به اصلاح روابط کارگر و کارفرما اعلام کرد و افزود: متاسفانه بعضی از کارفرمایان قانون کار را رعایت نمی‌کنند از بحران اشتغال سوء استفاده می‌کنند و کارگران را با مبالغ پایین‌تر از حد رسمی بکار می‌گیرند.

وی در ادامه خطبه‌های نماز به انحطاط دنیای کنونی اشاره کرد و ادامه داد: دنیای معاصر در نهایت انحطاط به سر می‌برد و نه بشریت ارزش دارد و نه مواثیق و قوانین بین‌المللی و نه نهادهای بین‌المللی دارای جایگاه هستند.

عاملی اظهار داشت: 400 هزار نفر در در سوریه کشته شد و تا حال طبق آمار سازمان ملل 250 هزار نفر در یمن کشته شده‌اند که این نهایت انحطاط جهان است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: یکی از بدترین جنایت‌های دنیای معاصر عشق به نا آرامی و ادامه ناآرامی در دنیا برای فروش سلاح و دوشیدن دولت‌های پولدار است به طوری که عربستان تا حال 450 میلیارد دلار به ترامپ پرداخت کرده است و ترامپ می‌گوید امنیت شما را من تامین کرده‌ام پس هزینه آن را باید پرداخت کنید.

عاملی گفت: مشکل لیبی و سودان یک روزه با انتخابات حل می‌شود اما آمریکا مانع از برگزاری انتخابات می‌شود.
 
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار