شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: تاخیر 6 ساله در اجرای پروژه تیراژه منطقی و قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کنیم.
کد خبر: ۷۴۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 03 May 2019
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بعد از گذشت 6 سال از اغاز عملیات اجرایی پروژه تیراژه و فرازونشیبی که در اجرایی شدن آن شاهد بودیم به هیچ وجه تاخیر به وجود آمده در احداث این پروژه قابل قبول نبوده و حتی در اجرای مراحل اولیه این پروژه یکی از همشهریان جان خود را از دست داده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر سه سال تاخیر اجرای این پروژه را غیرمجاز بدانیم باید دلایل این تاخیر و تعلل در اجرای پروژه به رغم اقدامات قانونی که شهرداری در ایجاد فضا و بستر مناسب برای عملیاتی شدن آن فراهم کرده مشخص شود تا بسیاری از مسایل پیرامونی در احداث این پروژه مشخص و مبرهن شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: بنده از سال 94 که مسئولیت شهرداری اردبیل را برعهده گرفتم تاکنون در بیش از ده‌ها جلسه در تهران با رئیس و اعضای هیئت مدیره این شرکت رایزنی‌هایی را انجام دادم اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذار چندان راغب به ادامه کار در اردبیل نیست.

لطف‌اللهیان از درخواست شهرداری برای اجرای ماده 8 و طرح دعوی در محاکم قضایی برای احقاق حقوق شهرداری از این پروژه خبر داد و بیان کرد: ما با تصمیم اعضای شورای شهر مصمم به پیگیری موضوع از محاکم قضائی هستیم تا شهرداری حق و حقوق خود را از تاخیر غیرمجاز در اجرای این پروژه که بیش از یک میلیون تومان رقم تاخیر غیرمجاز روزانه است به حساب شهرداری واریز شود.

وی گفت: ما اقدامات قانونی و حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد و در رایزنی‌های اخیر اعضای شورای شهر و همکاران‌مان مجری این پروژه موافق برای ادامه اجرای پروژه تیراژه نشده که به نظر می‌رسد با وجود مکان‌یابی و رفع موانع و مشکلات به وجود آمده سعی بر این است تا بعد از فرصت‌سوزی‌های مختلف به سمت تعیین تکلیف این پروژه رفته و خطری که در این خیابان ترددکنندگان را تهدید می‌کند به نوعی برطرف شود.
 
شهردار اردبیل در ادامه به اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای بازیافت زباله در شهر اردبیل اشاره و اظهار کرد: در سال‌های گذشته و با هدف تولید انرژی از زباله طرح‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ یک از آنها نتایج مشخصی به همراه نداشته است.

لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: ما باید هر چه سریعتر با جلب مشارکت سرمایه‌گذار به دغدغه شهروندان در این حوزه پایان داده و مدیریت شایسته‌ای را در این بخش شاهد باشیم.

وی سرانه تولید زباله را در شهر اردبیل بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: سرانه تولید زباله در اردبیل 700 گرم است که این رقم در کشور به طور متوسط 600 گرم می‌باشد که جا دارد شهروندان در تولید و دفن آن یک مدیریت صحیح و منطقی را داشته باشند.

شهردار اردبیل در مورد روش سرمایه‌گذار جدید برای بازیافت زباله بیان کرد: برای اولین بار تکنولوژی تولید کربن از زباله در اردبیل اجرایی خواهد شد که این پروژه در کارگروه پسماند و کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته و ما با انجام مذاکره نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام می‌کنیم.

لطف‌اللهیان تعهدات شهرداری را در اجرای این پروژه تامین زمین و تدارک برخی زیرساخت‌ها اعلام کرد و افزود: قرار شد استاندار اردبیل 80 درصد منابع سرمایه‌گذاری را از طریق تسهیلات بانکی تامین کنند و 20 درصد مابقی نیز برعهده سرمایه‌گذار است.

وی ادامه داد: سهم شهرداری در تحویل و تفکیک زباله و همچنین تولید کربن و سایر فرآورده‌ها مشخص است و امیدواریم این شرکت سرمایه‌گذاری که با تکنولوژی جدید درصدد تفکیک و فرآوری زباله است بتواند به تمامی تعهدات خود عمل کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار