کد خبر: ۷۴۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ 02 May 2019

حجت الاسلام اصغر جدایی در 24 شهریور سال 1397 به عنوان امام جمعه شهرستان بیله سوار معرفی شد. وی که در سال‌های قبل از آن به عنوان امام جمعه در شهر اسالم استان گیلان حضور داشت به واسطه آرامش و تاکید بر برنامه‌های شاد و حضور در میان مردم به عنوان چهره‌ای مردمی شناخته می‌شد.

 

حجت الاسلام جدایی پس از معارفه به عنوان امام جمعه شهرستان مرزی بیله سوار با توجه به اینکه وضعیت شهر بیله سوار را از نظر ظاهری مناسب نمی‌دید در اولین اقدام مردمی خود در خطبه نماز جمعه با دعوت مردم به رسیدگی به ظاهر شهر کمپین «لبیک به شهر زیبا» را اعلام کرد.

 

 وی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری از جمله انباشت زباله و نخاله در معابر، وجود بناهای فرسوده و تخریبی، نبود فضای سبز مناسب و رویش علف‌های هرز در معابر و وجود پیاده‌روهای غیر استاندارد، ساختمان‌ها و مغازه‌های نیمه ساخت، ساماندهی وضعیت موجود را یکی از نیازهای مهم شهرستان دانست که به همراهی مردم با شهرداری و دیگر دستگاه‌ها نیاز داشت.

این کمپین مورد استقبال مردم در شهرستان بیله سوار قرار گرفت و مردم با شوق و شور خاصی به زیباسازی این شهر پرداختند.

اما در این روزها تصویری جالب از امام جمعه شهرستان بیله‌سوار که خود نیز دست به‌کار شده و همراه و دوشادوش مردم برای زیباسازی شهرستان مرزی بیله‌سوار می‌کوشد، بازخورد بسیاری در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی داشت.

وی بزرگترین مشکل و معضل جامعه را دوری مسؤولان از مردم می دانست و معتقد بود که مردم حق دارند مسؤولان را در جمع خود و همراه خود احساس کنند.

 

حضور حجت الاسلام جدایی در بین مردم و تبدیل امام جمعه شهرستان بیله سوار به چهره‌ای مردمی از همین کمپین شروع شد، مردم حجت الاسلام جدایی را تنها یک امام جمعه و خطیب نمی‌دیدند بلکه وی را همراه و همقدم خود برای رفع مشکلات و مسایل شهرستان بیله سوار می دیدند و همین امر باعث شد تا حضور مردم در نمازجمعه این شهرستان افزایش یابد.

وی با وجود اینکه کمتر حاضر به مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها می‌شد اما با درایت و خلاقیت خاصی که در اقدامات خود به خرج می‌داد و در مدت زمان کمی که در این شهرستان حضور داشت اما با اقدامات تاثیرگذار و اظهار نظرهای به‎جا و مناسب خود تیتر یک رسانه‌های استان اردبیل شده بود.

کمپین «شهر زیبا» روز به روز مورد اقبال بیشتر مردم قرار می‌گرفت و شهر از وضعیت اول خارج می‌شد اما مشکلات فرهنگی باقی بود از این رو حجت الاسلام جدایی طرح هدیه کتاب به شهروندان شهرستان بیله سوار را راه انداخت.

 

همراهی با جوانان و نوجوانان و برگزاری دعای ندبه در صبح‌های جمعه و  برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی جامعه نیز از برنامه‌هایی بود که مورد اقبال مردم قرار گرفت.

وی در اقدامی مردمی برای اولین بار در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)از یک خانم برای سخنرانی در نمازجمعه دعوت کرد چرا که اعتقاد داشت تریبون نماز جمعه متعلق به مردم بوده و مردم باید مسایل و مشکلات خود را از این طریق به گوش مسؤولان برسانند .

 

مشکلات گمرک و پایانه بیله سوار که به گوشش رسید شبانه و با لباس مبدل در پایانه مرزی بیله سوار حاضر شد تا شکایات مردمی و اتباع آذری و برخورد نامناسب رانندگان این منطقه با گردشگران خارجی را بررسی کند.

طولی نیانجامید که این خبر در سطح فضای مجازی کشور نیز برای ساعاتی به خبر اول رسانه‌های فعال در این حوزه تبدیل شد. این موضوع در نگاه اول ساده و شاید کلیشه‌ای به نظر می‌رسید اما به اعتقاد خود امام جمعه این شهرستان در کنار مردم بودن یکی از حلقه‌های گم‌شده مدیران در این روزها بود.

 

وی در اظهار نظری جالب بیان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نباید مردم درگیر مشکلات کوچک و پیش‌پا افتاده‌ای مانند ساماندهی تاکسی‌ها و رفتار درست با مسافران خارجی باشند.

اما قبل از عید بود که با توجه به مشکلات اقتصادی مردم با وجود اینکه خود بیمار بود و توان حرکت نداشت با عصا در بازار می‌گشت تا بازاریان را به رعایت انصاف دعوت کند. وی از بازاریان می خواست تا با رعایت حال و وضع مردم شادی عید را تقسیم کنند.

 

جدایی با درک خدعه‌های دشمن مبنی بر ایجاد نارضایتی در مردم از طریق مشکلات اقتصادی در حرکتی نمادین با در دست داشتن پلاکاردی با شعار«سودکمتر=برکت بیشتر» در بازار این شهرستان حضور پیدا کرده و به صورت چهره به چهره با بازاریان به گفت‌وگو پرداخت و بر مراعات کردن حال محرومان تاکید نمود.

جدایی با تاکید بر اینکه مردمی بودن و در کنار مردم بودن آثار و نشانه‌های بسیار مهمی دارد، می‌گفت: مردم نباید احساس کنند که مسؤولان کشور در فضایی جدا و بیگانه با دغدغه‌های مردم زندگی می‌کنند و این آفت بزرگی است که متاسفانه اکنون دچار آن هستیم.

حجت الاسلام جدایی در روزهای اول سال جدید به علت پیشرفت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیا بستری شد و متاسفانه با وجود انجام درمان در روز 11اردیبهشت ماه دارفانی را وداع گفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار