سروده ای برای تراختور/
تراکتورسازی برای رسیدن به این مهم باید در هر 3 بازی باقیمانده خود امتیازات لازم را کسب کند.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 29 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، لیگ برتر به هفته‌های پایانی خود رسیده و حساسیت این مسابقات به اوج خود رسیده است.

این حساسیت‌ها و اضطراب‌ها تنها مختص فوتبال ایران نبوده و در تمامی لیگ‌های دنیا روزهای پایانی چنین شرایطی دارند.

برگزاری مسابقات لیگ فوتبال نباید فرصتی برای شکست حرمت‌ها و ناامن کردن ورزشگاه‌ها از سوی تعدادی تماشاگرنما گردد و حرکت‌های این‌چنینی در تمام دنیا محکوم بوده و باید بستر مناسب برای دیدن مسابقات فوتبال در کمال آرامش برای علاقمندان این رشته فراهم کرد.

عبور از پرسپولیس برای رسیدن تراکتور به آسیا

تراکتورسازی تبریز تا 3 هفته پیش یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر بود، اما 3 شکست متوالی برابر تیم‌های سپیدرود رشت، پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان این تیم را از صف مدعیان قهرمانی خارج کرد، هر چند تراکتورسازی در روی کاغذ همچنان شانس قهرمانی دارد.

سرخ‌پوشان تبریزی حالا به دنبال تحقق هدف باشگاه که کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا هستند و آن نیز ملزوم قرار گرفتن تراکتورسازی بین 3 تیم اول لیگ برتر است تا در مرحله پلی‌آف این مسابقات قرار گیرند.

تراکتورسازی برای رسیدن به این مهم باید در هر 3 بازی باقیمانده خود امتیازات لازم را کسب کرده و حداقل در رتبه سوم لیگ برتر قرار گیرند.

به همین جهت تراکتورسازان در بازی مقابل پرسپولیس نیاز مبرم به 3 امتیاز بازی داشته تا بتوانند از تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان عبور کرده و شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشند.

پرسپولیس هم در تبریز به دنبال کسب امتیاز است و حتی اگر بتواند برابر میزبان خود به برتری هم دست یابد، شانس قهرمانی خود را به بالاترین حد ممکن رسانده و در حاشیه امنیت قرار می‌گیرد.

بازی رفت 2 تیم در تهران با تساوی بدون گل به اتمام رسیده بود.

در پایان هفته بیست‌و‌هفتم تیم پرسپولیس تهران با 56 امتیاز در صدر جدول قرار داشته و تیم تراکتورسازی با 49 امتیاز تیم چهارم جدول است.

تراکتور آماده بازی مقابل پرسپولیس است

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی در گفتگو با برنامه تلویزیونی شبکه سهند در رابطه با شرایط این تیم پیش از دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: تیم آماده است و مشکل خاصی وجود ندارد. فقط آقای شجاعی از این بازی محروم شده ولی بقیه بازیکنان آماده هستند که روز چهارشنبه در مصاف با پرسپولیس به میدان بروند.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی‌اش برای دیدار با پرسپولیس چیست، گفت: ان‌شاءالله به هدف اصلی‌مان می‌رسیم و در زمین و میدان مسابقات نتایج به نفع ما رقم می‌خورد. بازیکنان و تیم ان‌شاءالله شایستگی خود را نشان می‌دهند. به هر حال ما تیم بزرگی داریم و مردم هم به حق انتظار دارند که تیمشان نتیجه بگیرد. ان‌شاءالله به حقشان هم می‌رسند.

زنوزی در رابطه با انتقاداتی که نسبت به تفکرات جرج لیکنز می‌شود، یادآور شد: هم به هواداران حق می‌دهم که در مورد مسائل فنی انتقاد کنند و هم اینکه انتقاد باید مثمر ثمر بوده و کادر فنی از این انتقادات استفاده کنند، حدود 12-13 سال است که باشگاه‌داری می‌کنم، در این مدت هیچ مربی نمی‌تواند بگوید که در مسائل فنی دخالت کرده‌ام.

مالک باشگاه تراکتورسازی بیان کرد: هرگز اتفاق نیفتاده که به سرمربی زنگ بزنم تا فلان بازیکن را بازی بدهد یا ندهد یا با فلان سیستم بازی کند. این موضوع در حیطه وظایف سرمربی است و اجازه دخالت را به خودم نمی‌دهم، ما فقط می‌توانیم نظرات خودمان را بدهیم.

وی ادامه داد: ما سرمایه‌گذاری کرده و هواداران نیز حمایت می‌کنند و انتظار دارند تیمشان نتیجه بگیرد. اما باید فضا بدهیم تا کادر فنی هم بتواند کار کند. اگر قرار بود سرمربی شوم، کارم را عوض می‌کردم. وقتی که این سرمربی را تأیید کرده‌ایم و او مسوولیت فنی تیم را بر عهده گرفته، باید اجازه و فرصت دهیم کارشان را انجام دهند.

زنوزی در رابطه با اینکه موفقیت در فوتبال به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد، گفت: ما تیم را دیر تحویل گرفتیم و این موضوع را چند بار گفته‌ایم. در بازار نقل و انتقالات دستمان بسته بود و همه بازیکنان قرارداد داشتند و نمی‌توانستیم بهتر از این‌ها را جذب کنیم. حتی بازیکنانی که با آنها صحبت می‌کردیم، هیچ‌کدام واقعاً قصد قرارداد بستن نداشتند و می‌گفتند تیم شما دهم یازدهم بوده است.

مالک باشگاه‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی ادامه داد: با این حال سعی کردیم این خلأ را با بازیکنان خارجی و ملی که در خارج از کشور بودند پر کنیم. بازیکنانی مثل آقای شجاعی، دژاگه و حاج صفی را آوردیم. بدون اغراق می‌گویم شخصیت تیم تراکتورسازی فراتر از لیگ ایران شده و این موضوع در صحبت‌های مختلف مطرح می‌شود.

وی در رابطه با دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس در نیم‌فصل اول که با ماشین‌سازی بازی داشت، خودم به سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل رفتم و گفتم که فرهنگ ما، فرهنگ مهمان‌نوازی است و این فرهنگ را باید به تمام ایران و دنیا نشان دهیم. این موضوع در شعارها و ادبیات ما هم دیده می‌شود. باید اصالت خودمان را نشان دهیم نه اینکه مقابل به‌مثل کنیم. ما یک فرهنگ را جاری می‌کنیم و نشان می‌دهیم که هر کسی هر چه می‌خواهد، بگوید، فرهنگ ما این است.

زنوزی ادامه داد: برخی تماشاگرنماها باعث می‌شوند وقتی که دنبال حق تراکتورسازی می‌رویم، به خاطر برخی کارها و شعارهای هنجارشکنانه، نتوانیم از حق باشگاه دفاع کنیم. چرا که وقتی پیگیری می‌کنم، با جواب‌های خیلی بدی مواجه می‌شوم و سرم را پائین می‌اندازم چون نمی‌توانم جواب بدهم.

وی افزود: ما 8 سال از خاکمان دفاع کردیم. بیش از 200 هزار شهید داده‌ایم. یک سری شعارها مربوط به کشور و فرهنگ ما نیست. این مسائل باعث می‌شود که نتوانم حق و حقوق باشگاه را بگیرم. انتظارم از تمام هواداران این است که وقتی این تیم را جمع کرده‌ایم، به ما کمک کنند تا جلوی این کار گرفته شود و بتوانیم به حق فوتبالی و قانونی‌مان برسیم.

مالک باشگاه تراکتورسازی خاطرنشان کرد: از هواداران خواهش می‌کنم خودشان پاسخ تماشاگرنماها را بدهند و نگذارند اتفاقاتی رخ دهد و ما را دوباره محروم کنند و ما هم نتوانیم جوابی بدهیم. واقعاً حقوقمان به خاطر این مسائل ساختارشکنانه پایمال می‌شود.

وی با اشاره به حمایت هواداران تراکتورسازی از این تیم اظهار داشت: ما روز چهارشنبه به مصاف پرسپولیس می‌رویم، از تیممان حمایت کرده و به تیم حریف احترام می‌گذاریم. در زمین فوتبال قدرت خودمان را نشان می‌دهیم. برد و باخت در فوتبال وجود دارد و موضوعی غیر قابل‌انکار است. اجازه ندهیم به خاطر این مسئله یکسری افراد حریم‌ها را شکسته یا از شهرهای دیگر بیایند و با ایجاد کانال‌های مختلف، تیم را کنترل کنند.

زنوزی در پایان گفت: به عنوان خادم کشور و شهرمان آمده‌ام و به درخواست هواداران تیم قدرتمندی روانه مسابقات کرده‌ام. در فصل آتی تیم قدرتمندتری را آماده می‌کنیم. اما هواداران اجازه ندهند اتفاقاتی رخ دهد که به ما برچسب بزنند. ما اهل ایران و آذربایجان هستیم و کشورمان را دوست داریم. انتظارمان این است که هواداران تیم خودمان را تشویق و از تیم حریف به عنوان یک مهمان، پذیرایی کنند.

تیراختورین مثلی یوخ - اودوزسادا عیبی یوخ

خبرگزاری فارس در تبریز سروده‌ای را تقدیم هواداران تیم تراکتورسازی کرده است که از نظرتان می گذرد.

غیرت شعاریمیزدی

ایران دیاریمیزدی

تیراختورین سوز یوخ

اودوزسادا عیبی یوخ

 

آی غیرتلی تراختور

شجاعتلی تراختور

بیزلر سنه دایاغوخ

اودوزساندا عیبی یوخ

عیبیییییییییییی یوخ

عیبی یوخ

 

بیز هامّیمیز قارداشیق

ایرانلیوخ یولداشیق

تیمِ حریفه حورمت

تراختوردان حمایت

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار