مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: صادرات کالا از پایانه مرزی بیله ‌سوار در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۳۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ 25 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، علی رحمتی در جمع خبرنگاران افزود: امسال تا پایان فروردین ماه در مجموع 25 هزار و 259 تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه کاشی، شیشه و سیب زمینی عمده کالای صادراتی از پایانه مرزی بیله سوار است، اظهار داشت: بیشتر این کالاها به کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی از رشد ترانزیت کالا در محورهای مواصلاتی این استان در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال در این مدت 33 هزار و 575 تن کالا در محورهای مواصلاتی استان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین ترانزیت کالا از کشور جمهوری آذربایجان به نخجوان و بالعکس و همچنین از آذربایجان به افغانستان و بالعکس بوده اما ترانزیت به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، گرجستان و روسیه نیز انجام می شود.

وی مواد سوختی، گندم، الوار چوب، آب معدنی و مواد خوراکی را از جمله بیشترین کالاهای ترانزیتی در محورها مواصلاتی این استان ذکر کرد.

رحمتی گفت: در فروردین ماه امسال همچنین هزار و 725 تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 169 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: عمده کالای وارداتی به کشور در این مدت کنجاله، نخ و ضایعات کارتن بوده است.

بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و تنها گمرک بین المللی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار