معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از فردا در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ 25 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، صغری فرشی در آخرین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در اردبیل اظهار داشت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته نهمین جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون مغان از ساعت 10 صبح جمعه ششم اردیبهشت ماه 98 در مسیر جاده جعفرآباد - پارس‌آباد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری نمادین آیین‌های شاد و سنتی عشایر و  مسابقات تیراندازی و اسب سواری عشایر شاهسون مغان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که درصدد هستیم این برنامه‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کرده و در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم که این مسئله اولویت اساسی است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 30 غرفه در حوزه صنایع دستی و برپایی آلاچیق‌های ویژه زندگی عشایری در محوطه برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر جزو اولویت اساسی است و در این زمینه به دنبال برگزاری مراسمات مختلف هستیم.

فرشی تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر و تیراندازی با کمان روی اسب از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در ارتباط با برگزاری این برنامه‌ها مبنای کار قرار گرفته و امام جمعه اردبیل تاکیدات ویژه‌ای در امر برگزاری این مراسم داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف مورد نظر باشد که درصدد هستیم برگزاری این برنامه‌ها را در استان توسعه بخشیده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این مسئله در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار