رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
در استان اردبیل به غیر از شهرستان پارس‌آباد ما با کاهش زاد و ولد روبرو هستیم که با تداوم این روند در چند سال آینده اردبیل با جمعیتی سالخورده روبرو خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 24 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری در نشست مشترک با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: به غیر از شهرستان پارس آباد در مابقی شهرستان‌ها جمعیت جوان رو به کاهش است. و برنامه میان مدت و بلند با تبعیت از برنامه ملی به منظور تغییر آن اجرا می‌شود.

وی بخش عمده تمرکز حوزه بهداشت و درمان را جبران این نقیصه عنوان کرد و گفت: با برنامه های اطلاع رسانی مختلف به دنبال افزایش نرخ باروری هستیم تا از پیری جمعیت استان در آینده نه چندان دور ممانعت کنیم.

اخوان اکبری با تاکید به اینکه بهداشت در دیدگاه فعالان این حوزه صرفا بهداشت جسمی نیست، اظهار کرد: تعریف ما از بهداشت شامل بهداشت روانی و جسمی در کنار هم است و هر عاملی این مهم را مختل کند در صدد مقابله با آن هستیم.
http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/4/485157_927.jpg

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به منظور پاسخ گویی به نیازهای بهداشت و درمان استان برنامه جامع سلامت استان تدوین شده تا با مشارکت سایر حوزه ها عملیاتی شود  و برنامه های بهداشت و درمان استان در سال جاری نیز بر همین اساس تدوین می‌شود.

اخوان اکبری تصریح کرد: با وجود برخی اقدامات باید گفت اگر تمامی امکانات خود را به کار گیریم 25 درصد سلامت جامعه تامین می شود و مابقی نیازمند مشارکت عمومی و همگانی است که در هفته سلامت امسال موضوع خودمراقبتی و مراقبت های اولیه بر همین اساس تعریف شده است.

هزینه کرد 257 میلیارد تومان در طرح تحول سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در استان گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون 257 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است و توانستیم به بخش عمده اهداف طرح دست یابیم.

اخوان اکبری کاهش سزارین، افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، کاهش هزینه های درمان و ارتقا بهداشت عمومی را از دستاوردهای طرح تحول در استان برشمرد و بیان کرد: اهداف این طرح همچنان در استان دنبال می شود و بررسی ها نشان می دهد رضایت مردم را هم تامین کردیم.

وی با اشاره به اتمام 58 پروژه و اجرای 26 مورد دیگر اظهار کرد: در چند سال اخیر تعداد تخت های ببمارستانی و فضاهای آموزشی با افزایش همراه شده و به سطح استانداردها نزدیک شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مورد احداث مراکز درمانی در شهرستان ها افزود: توانستیم در راستای توزیع عدالت درمانی و دستیابی به امکانات بهداشتی قدم برداریم و پروژه های شاخص دیگری نیز در حال اجرا است.

مشارکت عمرانی قرارگاه خاتم الانبیا در بخش درمان اردبیل

اخوان اکبری با اشاره به راه اندازی اورژانس جامع بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا بیمارستان هزار تخت خوابی استان نیز احداث می شود که در فاز نخست 540 تخت به بهره برداری خواهد رسید.

وی به کاهش اعزام بیماران استان به سایر استان ها اشاره کرد و گفت: با بهبود امکانات در هفته های آتی امکان پیوند کلیه در استان عملیاتی خواهد شد و در عین حال امکانات مطلوبی برای دیالیز فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مورد راه اندازی مرکز تخصصی درمان ناباروری گفت: کلینیک طب سنتی نیز در استان برای نخستین بار دایر شده است و در ادامه ایجاد رشته آبدرمانی و گردشگری سلامت را دنبالمی کنیم.

اخوان اکبری در خصوص برنامه‌های حوزه آموزش نیز اظهار کرد: افزایش هیئت علمی، افزایش رشته های درمانی با هدف تربیت پزشکان و متخصصان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی دانشگاه بیان کرد: افزایش نشریات از 6 به 50 مورد، افزایش تشکل های دانشجویی، شرکت در رویدادهای پژوهشی و افزایش کارگاه های آموزشی بخشی از اقدامات دانشگاه در سال های اخیر است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
شما برای هزینه پزشکی در این بهبوهه اقتصادی یه فکری بکنید هزینه دکتری کمر شکنه مردم تو نان شبشون موندن چه برسه به اینکه بچه دار بشن برای بچه دار شدن پول میخواد پول....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
آفرین بر مردم فهیم اردبیل ، امیدوارم بقیه استان ها هم همین طور بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
مهاجرت روستائیان به شهرها و از شهرها به کلان شهرها وتهران و از تهران به خارج
اگر شرایط زندگی را جذاب کنید شاهد تغییر شرایط خواهید شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
نه کاری هست نه تولیدی نه کارخانه ای نه اشتغالی نه هیچ چی . خود جوان برای چی بمونه اردبیل بمونه چکار کنه؟ گدایی کنه؟
معلومه میره تهران و کرج و خارج کشور.
یک عده مسئول و مدیر هم که وظیفه پیگیری و اشتغال و دلسوزی دارند به جواب دادن بخشنامه ها بسنده کرده اند و به میزشان چسبیده اند و هر سرمایه گزار هم میخاد بیاد اردبیل با بیخیالی و گیر بازار الکی و امروز برو فردا بیا فراری شان می دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار