درروز نيمه شعبان مردم آذربایجان‌غربی با برگزاري مراسم جشن و سرور ميلاد منجي عالم بشريت را جشن گرفتند و براي ظهور امام زمان (عج) دست به دعا شدند.
کد خبر: ۷۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶ 21 April 2019
آذربایجان‌غربی غرق در شور و شادی ولادت صاحب عصر و زمان

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در شب نیمه شعبان دوستداران خاندان عصمت و طهارت ضمن آذین‌بندی معابر و مکان‌های برگزاری آیین‌های نیمه شعبان با حضور در مساجد و بقاع متبرک برای ظهور آخرین ذخیره الهی و عدالت گستر بزرگ تا صبح دعا کردند.

همچنین از شب گذشته و امروز محافل جشن و شادی میلاد فرزند برگزیده خاندان خورشید رسالت در سراسر استان برپا است.

مردم ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پخش شیرینی و شربت، برای تعجیل در فرج دعا می‌کنند.

در میلاد فخر عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، پیر و جوان درآذربایجان‌غربی مژده ولادت نوگل باغ احمدی را به یکدیگر می‌دهند و می‌گویند «بر بام سحر طلایه‌داران ظهور ... گفتند که صاحب‌الزمان می‌آید»

همزمان با شب نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، مراسم جشن و آیین‌های احیای شب نیمه شعبان با حضور خیل عظیم مشتاقان و منتظران به این امام همام در ارومیه نیز همچون سایر نقاط استان و کشور برگزار شد.

در این آیین‌های معنوی که در مساجد و به ویژه در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد، ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و منتظران عدالت گستر جهان با حضور گسترده، برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) دعای آل یاسین را قرائت و دلباختگان مهدی فاطمه(ع) با اشک حسرت و قلبی ملتهب دیدار آل طه، دست به دعا برداشته و برای ظهور آقا امام زمان (عج) دعا می‌کنند.

زمینه‌سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت اولویت جامعه امروز

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه نیز بسترسازی و زمینه‌سازی برای اشاعه فرهنگ مهدویت را مهمترین اولویت امروز جامعه دانست و گفت: امام زمان (عج) در یک جامعه زنده، فعال و آماده، ظهور و بروز خواهد داشت، پس باید سرفصل تمام بسترسازی‌ها، معرفت‌افزایی در آحاد جامعه نسبت به اصل مهدویت و وظایف منتظران باشد.

حجت‌الاسلام احمد علی‌پور تاکید کرد: اگرچه موج آفرینی در جامعه برای اعیاد نیمه شعبان لازم است اما مهمتر از آن فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی است.

وی در خصوص برنامه‌های ویژه ارومیه در روز نیمه شعبان و با بیان اینکه بیش از صدها عنوان برنامه در نیمه شعبان در سراسر ارومیه و روستا‌های اطراف برگزار می‌شود، بیان کرد: متخصصان مهدویت در عید نیمه شعبان در مساجد و هیئات مذهبی و مدارس حضور می‌یابند و معارف مهدویت را برای مردم تبیین می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه برگزاری جشن‌های دانش آموزی در مدارس، اعزام مبلغین دینی به مساجد، برگزاری آیین احیای شب نیمه شعبان در مساجد شهری و روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی و نورافشانی در شب نیمه شعبان در خیابان‌های مختلف ارومیه را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان عنوان کرد.

برگزاری بیش از 200 برنامه توسط هیئات مذهبی ارومیه

عضو شورای هیئات مذهبی ارومیه نیز گفت: در شب نیمه شعبان جشن ولادت امام زمان (عج)200 هیات مذهبی شهری و روستایی ارومیه از فضیلت شب نیمه شعبان غافل نشدند و مراسمات جشن و سرور و شادی در نقاط مختلف ارومیه برپا کردند و برای تعجیل در ظهور حجت دعا کردند.

علیرضا بقائی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها در هیئات مذهبی، تبدیل هیئات مذهبی و حسینیه‌ها به قطب‌‌های فرهنگی در ارومیه است.

وی بیان کرد: برپایی نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع هدایایی فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی  ایستگاه‌های ماشین‌نویسی از جمله برنامه‌های مورد توجه در ایام اعیاد شعبانیه توسط هیئات مذهبی هستند.

به گزارش فارس، شهرداری، شورای اسلامی شهر ارومیه و سار نهادها و تشکل‌های خودجوش هم در کنار مساجد و هیئات مذهبی با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در فضاهای سبز و نقاط مختلف شهر این روز را گرامی داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار