معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: درحال حاضر تمامی مراکز بهداشتی درمانی و همچنین همه بیمارستان های استان تحت پوشش طرح ارجاع الکترونیک قرار دارند.
کد خبر: ۷۳۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 13 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، محمدرضا رضایی بنا در بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی در اردبیل افزود: وزارت بهداشت براساس بخشنامه‌ای چند استان را به عنوان پایلوت برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک تعیین کرد که یکی از آنها دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود.

 وی یادآور شد: در این راستا در تیرماه سال گذشته عملیات تکمیل زیر ساخت‌های این امر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شروع و با تکمیل آن تا پایان سال ۹۷، مقرر شد در سال جدید این سیستم در مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجرا شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در نظام ارجاع الکترونیک بیمار ابتدا باید خدمات را در سطح یک مراکز جامع خدمات سلامت دریافت داشته نهایتاً در صورت عدم بهبودی به سطح دو وسه یعنی پزشکان متخصص و فوق تخصص مراکز آموزشی و درمانی ارجاع شود.

 وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی نظام ارجاع، افزایش و بهبود خدمات سلامت و مدیریت منابع است، بیان داشت: جلوگیری از مراجعات متعدد بیماران به مراکز درمانی مختلف و درمان‌های تکراری و مدیریت دسترسی آسان به خدمات درمانی در این روش اتفاق می‌افتد.

 ارجاع الکترونیک بیمار گاهی در جهت توسعه سلامت جامعه است

 رضایی بنا تصریح کردد: طبق دستورالعمل در این برنامه سه گام پیش بینی شده که گام اول آن شامل شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، گام دوم برنامه، ارجاع بیماران از تمامی مراکز خدمات جامع سلامت است و گام سوم نیز شامل ارجاع بیماران از همه پزشکان عمومی دولتی و خصوصی قرارداد نظام ارجاع، کلینیک ویژه و پزشکان طرف قرارداد نظام ارجاع می‌باشد.

 وی متذکر شد: در مدت شش ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر پس از تشکیل پرونده الکترونیکی در سطح یک از طریق سامانه الکترونیک به سایر مراکز درمانی و بیمارستانی در استان اردبیل ارجاع داده شده‌اند.

 به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیش از سه هزار نفر از این افراد به مراکز درمانی سطح دو مراجعه کرده‌اند و تقریباً در تمامی این موارد پس از ویزیت و ادامه درمان پسخوراند الکترونیکی در سامانه ثبت و به اطلاع پزشک ارجاع دهنده رسیده است.

انتهای پیام/

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار