گردشگری منهای میراث فرهنگی!
تاسف‌باراین که دستگاههای ذیربط بعد از تاراج «گنج تپه» و کشف و سرقت چندین خمره که آثار آن در دیواره محل حفاری بر جای مانده، به گزارش‌های مکرر مردمی بی‌اعتنا و ...
کد خبر: ۷۳۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 11 April 2019

تابناک اردبیل- گویی عالی‌ترین مقامات اجرایی استان اردبیل که چند صباحی پیش در سازمان میراث فرهنگی و توابع آن مسئولیت داشتند، از ماموریت های ذاتی این سازمان تنها «گردشگری» را به عنوان اولویت برنامه خود در استان اردبیل برگزیده و «میراث تاریخی» را به حال خود رها کرده‌اند!

گواه این ادعا را می توان با بررسی اجمالی و مروری گذارا بر وضعیت اسفبار و تاراج میراث تاریخی در نقاط مختلف استان شاهد بود؛ میراثی که گویی برای حراست و حفاظت از آن هیچ کدام از دستگاههای مسئول و منجمله میراث فرهنگی با وجود در اختیار داشتن ابزار و امکانات توجه ندارند و میراث خواران در حاشیه امن به فعالیت خود مشغولند!

کیست که نداند،‌ اولویت برنامه استاندار اردبیل و حلقه نزدیک مدیریتی او در استان، فعال کردن بخش گردشگری و توریسم استان از طریق واگذاری زمین، کوه و نقاط پرجاذبه و بی‌بدیل با تسهیلات ویژه و منحصربه‌فرد تحت عنوان جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با هدف توسعه استان است و چه بسا تمرکز بیش از اندازه در این حوزه، این تیم را از مسئولیت مهم حفظ میراث تاریخی غافل و حفاران غیرمجاز آثار فرهنگی را فعال‌تر از گذشته کرده است.

موقعیت «گنج تپه» واقع در محدوده روستای رحیم‌بیگلو شهر رضی( از توابع منطقه ارشق مشکین‌شهر) و در فاصله 20 متری از جاده منتهی به پاسگاه مرزی( تصاویر) گواه این ادعاست که حفاران غیرمجاز برای اجرای نقشه خود هیچ ترس و واهمه‌ای نداشته و ندارند و اخیراً آزادانه به سراغ تپه‌ای آمده‌اند که بنا به ادعای دستگاههای ذیربط، همواره مورد حفاظت و حراست تیم‌های گشت است!

تاسف‌بار این که دستگاههای ذیربط بعد از حفاری و تاراج بخشی از  آثار «گنج تپه» که تصاویر زیر کشف خمره‌هایی را در دیواره محل حفاری نشان می‌دهد، به گزارش‌های مکرر مردمی و با فرافکنی فقدان نیروی‌انسانی، امکانات و ... بی‌اعتنایی کرده و آن را اپیدمی و فاقد راهکار برخوردی خوانده‌اند!

 

تابناک‌اردبیل آماده انتشار توضیحات مسئولان امر در این باره است.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
مثل موش کورکندند.برننارنان گلسین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
اگر زباغ رعیت، ملک خورد سیبی
برآورند غلامان او درخت از بیخ
به پنج بيضه که سلطان ستم روا دارد
زنند لشکريانش هزار مرغ به سيخ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار