مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با افزایش پایگاه‌های امدادی هلال احمر ارتقای سرعت امدادرسانی در سوانح مختلف امکان پذیر شد.
کد خبر: ۷۳۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷ 08 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، رامین معبودی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل با بیان ضرورت کاهش زمان حضور در صحنه حوادث، تصریح کرد: در طرح نوروزی میانگین مدت زمان حضور هلال احمر اردبیل بر سر صحنه حوادث به هشت دقیقه و ۲۶ ثانیه رسیده که نسبت به سایر ایام با کاهش مدت زمان امدادرسانی نیز همراه شده بود.

وی افزود: همزمان با آغاز طرح امداد و نجات نوروزی و تأمین ایمنی و سلامت مسافران در تلاش بودیم تا به مدت ۲۲ روز از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین وظایف مورد اشاره در جمعیت سازمان هلال احمر را به صورت دقیق در استان اردبیل نیز اجرایی نمائیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از فعال بودن ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر اردبیل خبر داد و افزود: در این مدت برای ارائه خدمات ۱۲ مورد از پایگاه‌ها به صورت ثابت، هفت پایگاه موقت و یک پایگاه کوهستان نیز در جاده‌های مواصلاتی مستقر شده بودند.

معبودی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه خودروی پشتیبان برای اجرای عملیات نوروزی امداد و نجات هلال احمر در اختیار قرار گرفته شده بود، افزود: ۹۴۶ دستگاه روز با مشارکت دو هزار و ۲۴۴ نفر روز در عملیات مورد نظر حضور داشتند.

وی با اشاره به توزیع بروشورهای امدادی و آموزشی با هدف ارائه مفاهیم فرهنگی چندرسانه‌ای و فراهم آوردن سفر ایمن خبر داد و یادآور شد: توانمند نمودن رانندگان با ارتقای آموزش‌های لازم و یادآوری ضرورت رعایت قوانین و نکات ایمنی در کاهش حوادث مثمر ثمر واقع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: با اجرای طرح نوروزی امدادگران هلال احمر در ۷۱ مورد حوادث حضور یافتند که ۱۲ مورد از آن مربوط به حوادث مرتبط با برف و کولاک، ۴۶ مورد سوانح جاده‌ای، ۸ مورد مراجعه حضوری مسافران، دو مورد امدادرسانی شهری و دو مورد عملیات امداد کوهستان بود.

معبودی تعداد افراد حادثه دیده در اردبیل که از خدمات نیروهای هلال احمر بهره مند شدند را دو هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: دو هزار و ۲۱۰ نفر از افراد نیازمند امداد مربوط به سوانح برف و کولاک بود.

به گفته وی تعداد مصدومان نوروزی استان اردبیل ۱۲۲ نفر بود که اکثراً به صورت سرپایی مداوا شده و ۳۷ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

کاهش انتقال مصدومین جاده‌ای در اردبیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: با وفاق و همدلی مناسب دستگاه‌های متولی از جمله پلیس راه، راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها با فرهنگ سازی و انجام نظارت‌های لازم خوشبختانه نسبت به سال گذشته در انتقال مصدومین با ۳۴ درصد کاهش مواجه شدیم.

معبودی با بیان اینکه تعداد تیم‌های عملیاتی هلال احمر برای انتقال مصدومین و ارائه عملیات امداد ۸۸ مورد بود، یادآور شد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۱۸ پایگاه ثابت و سیار در ورودی‌های شهرستان‌ها در قالب طرح سحاب مستقر شده بودند.

وی ادامه داد: با تلاش داوطلبان جمعیت هلال احمر ۳۰ هزار و ۵۰۲ نفر از خدمات ایمنی و سفر هلال احمر در پایگاه‌ها و ایستگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شدند.

میثاق نامه بهرفت هلال احمر با استقبال ۵ هزار نفری همراه شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و ارائه آموزش‌های لازم طرح بهرفت هلال احمر در استان اردبیل نیز اجرا شده و با استقبال مناسبی همراه گردید.

معبودی با بیان اینکه بیش از پنج هزار نفر میثاق نامه طرح بهرفت هلال احمر اردبیل را امضا کردند، افزود: آموزش از جمله محورهای اصلی تعیین شده در جمعیت هلال احمر بوده و در این راستا مفاهیم آموزشی از طریق بسترهای مختلف ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در طول طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر، ۴۱ هزار و ۴۰۴ مورد اقلام فرهنگی شامل سی دی‌های آموزشی، نقشه‌های دیدنی و بروشورهای آموزشی به همراه کارت‌های همیار هلال احمر توزیع شد.

در نظر گرفتن ۴ ایستگاه دوستدار کودک در مبادی شهرها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه خستگی مسافرت باعث بروز بسیاری از سوانح رانندگی می‌شود، افزود: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در اقدامی جالب با درنظر گرفتن ایستگاه‌های دوستدار کودک در ترویج نشاط و آرامش مسافران برنامه‌های مختلفی را تدارک دید.

معبودی اضافه کرد: در نظر گرفتن بازی‌های مختلف فکری، اهدای هدایای خاص، برگزاری مسابقه نقاشی و فراهم آوردن وسایل و امکانات سرگرمی و تفریح خانواده‌ها به منظور تأمین آرامش خانواده‌ها و کاهش حوادث برنامه ریزی شد.

وی از تداوم اجرای چنین ایستگاه‌ها و کمپ‌های فرهنگی خبر داد و افزود: از آحاد مردم انتظار داریم تا در تمامی مسافرت‌های خود ضمن همکاری و همیاری کامل با عوامل هلال احمر و سایر نیروهای خدمات رسان به نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار