مردم سبزه و ماهی را در طبیعت رها نکنند
سیزدهمین روز بهار که به نام روز طبیعت نامگذاری شده برای هموطنان اردبیلی همراه با وزش تندباد و سرمای ابتدای بهار خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 02 April 2019
به گزارش تابناک اردبیل، هواشناسی استان اردبیل هوای روز 13 فروردین روز طبیعت را نیمه ابری همراه با وزش بادهای تند در مناطق مرکزی و جنوبی اعلام کرد که در برخی از ساعات همراه با رگبارهای بهاری خواهد بود.
 
با خروج سامانه بارشی از صبح فردا به تدریج افزایش دمای چهار تا 10 درجه‌ای در کلیه مناطق استان اردبیل اتفاق افتاده و این شرایط جوی همراه با وزش بادهای گرم و ذوب شدن برف در مناطق کوهستانی خواهد بود که به افزایش روان‌آب‌ها منجر خواهد شد.

در حال حاضر دمای هوا در مرکز استان اردبیل دو درجه است که با افزایش 10 درجه‌ای دما این وضعیت جوی به شکل مطلوب‌تر خواهد رسید.

در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش از سرعین، نیر و اردبیل گزارش شده و با خروج سامانه بارشی از فردا به تدریج تا پایان هفته دمای هوا افزایش خواهد یافت.

اما در روز طبیعت اداره کل محیط زیست استان و شهرداری اردبیل با برپایی ایستگاه‌های چهارگانه در خروجی شهرها نسبت به جمع‌آوری سبزه و ماهی قرمز اقدام می‌کند که از هموطنان خواسته شده از رهاسازی سبزه و ماهی قرمز که منجر به پیدایش و ازدیاد گونه‌های مهاجر می‌شود و در نتیجه به اکوسیستم طبیعت لطمه وارد کرده و صدمه می‌زند، جلوگیری کند.

با توجه به شرایط بارندگی‌های اخیر در مناطق مختلف استان احتمال خطر از باب آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کمتر است ولی همچنان از هموطنان خواسته شده از روشن کردن گون و سایر گونه‌ها جلوگیری کرده و به هنگام ترک منطقه در کنار حفظ پوشش گیاهی مرتعی از تخریب و آتش‌سوزی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

محیط زیست استان اردبیل در کنار فعال کردن اکیپ‌های پایش و نظارت خود با هرگونه تخریب جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست جلوگیری کرده و با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در خروجی شهرهای مختلف از هموطنان خواسته تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت خودداری کنند.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار