پیش بینی وزش تندبادهای لحظه‌ای
از عصر دوشنبه تا صبح چهارشنبه سرعت وزش باد در استان افزایش پیدا کرده و به صورت لحظه‌ای تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.
کد خبر: ۷۳۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 31 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ با وجود به مشام رسیدن بوی طرب انگیز بهار، یازدهمین روز از آغاز فصل طبیعت با خودنمایی زمستان همراه شد تا بارش برف در اغلب مناطق استان اردبیل علاوه بر خوشحالی کشاورزان، عموم مردم و گردشگران زمینه ساز برخی از مشکلات نیز شود.

طی پیش بینی سازمان هواشناسی سامانه سرد و بارشی که از اواخر شنبه به استان وارد شده بود تا روز سه شنبه هفته جاری در بسیاری از مناطق حاکم شده و باعث تداوم بارش‌ها به صورت برف و باران و کاهش محسوس دما شد.

در این مدت رعایت نکات ایمنی اعلامی از سوی سازمان مدیریت بحران در ترددهای نوروزی شدیداً مورد تاکید قرار گرفته تا در بروز مشکلات و حوادث احتمالی پیشگیری‌های لازم به عمل آید.

پیش بینی تداوم بارش‌ها و وزش تندبادهای لحظه‌ای

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص وضعیت جوی منطقه می‌گوید: از عصر دوشنبه تا صبح چهارشنبه سرعت وزش باد در استان افزایش پیدا کرده و به صورت لحظه‌ای تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

محمدی سرعت وزش باد را به صورت متوسط ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: مکان فعالیت این سامانه بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان شامل شهرهای اردبیل، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی خواهد بود.

به گفته وی پدیده مورد انتظار در این مدت بارش نسبتاً شدید باران در بخش‌های جنوبی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

محمدی از کاهش محسوس دمای استان از شب یکشنبه تا عصر دوشنبه نیز خبر داد و یادآور شد: در روزهای اخیر دمای استان حداقل دو درجه کاهش خواهد یافت.

وی در پایان بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های الماس، کجل و صائین را چشمگیرتر از سایر مناطق پیش بینی کرده و تداوم بارش‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان را خاطرنشان ساخت.

تمامی مسیرهای مواصلاتی استان باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در خصوص وضعیت راه‌های استان گفت: از آغاز بارش‌های بهاری با بهره گیری از ۲۸۵ تن مخلوط شن و نمک و ۷۸ نیروی راهدار و ۳۹ دستگاه ماشین آلات خدمات رسانی جاده‌ای به مسافران و همشهریان انجام پذیرفته است.

رحمتی با بیان اینکه هیچ گونه منعی در تردد خودروها در استان به وجود نیامده، افزود: تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و ترددها در جریان است.

به گفته وی در محورهای اردبیل- سرچم انتهای بودالالو، مشکین شهر- پارس آباد محدوده قره آغاج، رضی- گرمی، خلخال- اسالم و گردنه الماس، اردبیل- سراب و گردنه صائین، سه راهی شاهرود و خروجی سرعین هوای مه آلودی حاکم بوده و بارش‌ها به صورت خفیف باران در جریان است.

وی افزود: بارش برف در محور اردبیل - آستارا و گردنه حیران محسوس‌تر از سایر مناطق بوده اما هیچ گونه مشکلی از لحاظ تردد خودروها در این محور وجود ندارد.

آماده باش هلال احمر برای امدادرسانی

رئیس جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در جمع خبرنگاران از آماده باش کامل نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل برای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در تمامی شرایط خبر داد و افزود: شرایط سخت جوی مانع از تداوم فعالیت‌های داوطلبانه و امدادرسانی‌های هلال احمر نخواهد بود.

معبودی با بیان اینکه از ابتدای نوروز ۴۳ حادثه در طرح امداد و نجات نوروزی توسط این سازمان امدادرسانی شده و به بیش از ۲۱ هزار مسافر نیز در تعطیلات نوروزی ارائه خدمات گردیده است، افزود: خدمات موجود در ادامه روزها و برقراری هر گونه وضعیت جوی دیگری ادامه خواهد یافت.

وی از مستقر شدن امدادگران هلال احمر در پایگاه‌های ثابت و سیار از آغاز سفرهای نوروزی خبر داد و ادامه داد: امدادرسانی به هموطنان عزیز با نهایت دقت و بهره‌گیری از تمامی توان و ظرفیت موجود انجام خواهد پذیرفت.

 

به گزارش مهر، با توجه به هشدارهای اعلام شده از سوی سازمان مدیریت بحران استانداری اردبیل علاوه بر همکاری و مشارکت مناسب مردم در رعایت نکات ایمنی، انجام پیش‌بینی‌های لازم در خصوص مدیریت هر گونه حادثه احتمالی از جمله ضرورت‌های مهمی بوده تا با بهره گیری از تمامی توان مدیریتی و انسانی، ساماندهی مناسبی در مدیریت بارش‌های بی‌وقفه و غیرمنتظره انجام پذیرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار