یادداشت/
روشن نیست که چنین اولتیماتومی صریح از سوی آقای فلسفی آیا نیابتی و ناشی از فشار متراکم گروههای اصلاح‌طلب استان یا اقدامی خودجوش بوده است ا
کد خبر: ۷۲۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 28 March 2019

نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 97 بود که محمدباقر فلسفی، رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل به زعم خود و برای زهر چشم گرفتن از برخی انتصاب های اکبر بهنامجو استاندار جدید اردبیل در اظهاراتی بی سابقه و تند به او گوشزد کرد که خط قرمز اصلاح طلبان به گفته او انتصاب های "غیراصلاحاتی" و مهره های فعال در ستادهای انتخاباتی رقیب حسن روحانی در مناصب مدیریتی استان است.

روشن نیست که چنین اولتیماتومی صریح از سوی آقای فلسفی آیا نیابتی و ناشی از خواسته و فشار متراکم گروههای اصلاح طلب استان یا اقدامی خودجوش و داوطلبانه از سوی خود او بوده است اما هر چه باشد گویی از سوی آقای استاندار جدی گرفته نشد و بهنامجو بی اعتنا به اظهارات تهدیدآمیز، همه تصمیمات خود را بی هیچ تردیدی تاکنون اجرایی کرده است.

هر چند که بهنامجو ماهها بعد از این پیام نیش دار با گماردن برخی نیروهای اصلاح طلب(علیرضا سلیمانی در سمت مشاور عمرانی استاندار) وانمود کرد که او به شعار دولت اعتدالی پایبند بوده و مناصب مدیریتی را با معیارهای خاص خود و صرفنظر از گرایش سیاسی تقسیم می کند! اما برخی ها ناشیانه و بدون شناخت از تاکتیک های آقای استاندار در مقطعی این تصمیم را نتیجه مستقیم و بی واسطه اعتراض و یک برد و پیروزی برای اصلاح طلبان قلمداد کردند.

استاندار اردبیل همواره تلاش کرد تا با زیرکی خود و با هدف جلب رضایت و سکوت مخالفان در تقسیم پست های مدیریتی میان گروههای سیاسی و فعالان در ستاد انتخاباتی حسن روحانی موازنه ایجاد کند اما مخالفان او( طیفی از دولتی ها و اصلاح طلبان استان) حاضر بودند در مقابل تنها پست معاونت سیاسی از همه خواسته های خود صرفنظر کنند، امری که بهنامجو بر آن واقف بود و پس از ماهها چالش جدی از آن کوتاه نیامد.  

آقای بهنامجو برای کاستن از هزینه های ناشی از تصمیم خود نه تنها حکم انتصاب بهروز ندایی بر سرپرستی معاونت سیاسی را پیشاپیش و طبق رویه مالوف رسانه ای نکرد بلکه در هماهنگی دقیق با دفتر وزیر کشور، حکم قطعی معاون خود را در ساعات پایانی سال 1397 و مقارن با تعطیلات طولانی نوروزی منتشر کرد.

این انتصاب حامل پیام شفاف بر جایگاه محکم و مصمم استاندار و ضعف مخالفان آقای بهنامجو در استان اردبیل( شورای عالی اصلاح طلبان و طیفی از دولتی ها) بود به طوری که محمدباقر فلسفی در اولین ساعات آغاز فعالیت کاری استاندار اردبیل در پنجم فروردین 98 در قالب دیدار نوروزی در دفتر آقای بهنامجو حاضر شد تا مراتب اعتراض شدید و البته بی اثر خود را به او منعکس کند تا بلکه از فشار اعضای شورا و اعتراض آنان بر ناکارآمدی اش در راس اصلاح طلبان استان بکاهد.

تحلیل گذرا درباره تنها تصویر منتشره از این دیدار خشک و بی روح(مبتنی بر زبان بدن) گویای این است که آقای بهنامجو تحت تاثیر مطالب مطرح در جلسه و یحتمل انتصاب جنجالی اخیر در استرس کامل بوده اما طرف مقابل او با آرامشی توام با انتقاد و اعتراض به صندلی خود تکیه زده است.

با فرض صحت تحلیل یادشده، نباید آن را نشانه ضعف استاندار دانست چرا که او ممکن است به اقتضای میزبانی و به احترام مهمان خواسته باشد تا در رفتاری تاکتیکی در خانه خود فروتنی پیشه کند چرا که خودش بهتر می داند که برنده این بازی طاقت فرسا همانا او بوده که توانسته است بهروز ندایی با پیشینه مدیریتی و سیاسی مشخص را با وجود همه مخالفت ها و در سال انتخابات بر حساس ترین پست سیاسی استان بگمارد.  

علی اکبر روح نواز

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/1/6/476859_715.jpg

در این باره بخوانید

انتهای پیام     

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
از همکاران وزارت کشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
استاندار اردبیل بارها و بارها ثابت کرده که برای اصلاح طلبان و حتی حامیان دولت هیچ تره ای خرد نکرده و نخواهد کرد اساسا خود آقای بهنامجو اصولگراست و سالها در مجموعه های اقماری وابسته به این جریان کار کرده است . از انتصاب فرمانداران اصولگرا بگیرید تا معاون سیاسی که نه تنها اصولگراست متاسفانه هیچ سنخیتی هم با حوزه سیاسی ندارد و رزمه ای هم در این ارتباط ندارد انتصاب های آقای استاندار بر اساس رفیق سالاری است که مهم ترین مصادیق آن در حوزه میراث فرهنگی استان و معاونت سیاسی می باشد . اقای فلسفی هم از جایگاه سیاسی خاصی در بین اصلاح طلبان برخوردار نبوده و نیست نباید چند نفر مهر به جیب را که از احزاب اصلاح طلب ( که اتفاقا آنها هم تازه کار می باشند ) معرفی دارند به حساب اصلاح طلبان استان گذاشت . دبیران احزابی که از حداقل مشروعیت هم برخوردار نیستند و نمیتوانند حتی 5 نفر را در قالب تشکیلات حزبی گرد هم آوردند قطعا نمیتوانند اصلاحات استان را مدیریت نمایند .
آقای روح نواز عزیز لطفا اینقدر اصرار نفرمایید بر اصلاح طلب بودن آقای استاندار و نیز بر شیخوخیت اصلاح طلبان توسط اقای فلسفی .
مستدام باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
از آقای فلسفی انتظار داریم با هدف توسعه و آبادانی استان، نسبت به سفارش ابقای برخی مدیران نالایق در استان اقدام ننمایند. متاسفانه برخی افراد دلال با برقراری ارتباط با رئیس محترم شورای عالی اصلاح طلبان استان اقدام به سفارش ابقا برخی مدیران ضعیف و نالایق میکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
مثلاکاربرهمکاروزارت کشوری که کامنت اولی روگذاشتی وقتی کارتان درست ازاب درنمیاد.سعی میکنیدبه هرطریقی خودتان رامبراکنید.
باباماخودمان زغال فروشیم ماروسیاه نکن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
تازمانیکه آقای فلسفی در راس شورای اصلاح طلبان است نبایدزیادبه وضعیت اصلاح طلبان خوش بین بودواطلاح طلبان بنظرم تا زمانیکه آقای فلسفی درراس اموراصلاح طلبان هستند از اصلاح طلبی خود دست بردارندچون ضرز این موضوع بیشتر از خیرآن می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار