از اواخر هفته جاری رخ می دهد
از روز جمعه با نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، ضمن افزایش ابر دمای هوا نیز به‌تدریج کاهش یافته و سامانه سرد و بارشی دیگری وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۷۲۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 27 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی استان اردبیل، در ادامه فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، دیروز در تمام مناطق استان به‌ویژه در دامنه های سبلان، شهرستان نیر و شهرستان خلخال بارش باران و برف رخ داد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برف از ایستگاه هواشناسی بلقیس آباد (نیر) با ۴۰ سانتیمتر و آلوارس (سرعین) با ۳۱ سانتیمتر به ثبت رسیده است. 

بر اساس این اطلاعیه و با توجه به نقشه‌های هواشناسی، امروز آسمان استان ابری و مه‌آلود و در مناطق مرکزی و جنوبی استان توام با هوای سرد بوده و تا صبح امروز در مناطق جنوبی استان (به‌ویژه مسیر سرچم) بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

از ظهر امروز با خروج سامانه بارشی از منطقه، به‌تدریج از میزان ابرها کاسته شده و آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود، ضمن اینکه فردا در حوالی ظهر در مناطق مرکزی و جنوبی استان وزش باد با افزایش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود. 

روزهای پنجشنبه و جمعه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر و در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود. 

طبق این اطلاعیه از اواخر وقت جمعه با نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه، ضمن افزایش ابر دمای هوا نیز به‌تدریج کاهش یافته و از اوایل هفته آینده سامانه سرد و بارشی دیگری وارد استان می‌شود.

از روز شنبه تا صبح سه‌شنبه هفته آینده بارش باران و برف در سطح استان انتظار می‌رود.

محور مسدود سرچم بازگشایی شد

سرهنگ حجت فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی جنوب استان، به خصوص در محور سرچم، اظهار کرد: با توجه به بارش شدید برف تردد اتوبوس‌های مسافربری در جاده اردبیل به سرچم ممنوع و مسیر جایگزین محور اردبیل به آستارا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ضرورت به همراه داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های مواصلاتی استان افزود: همچنین به علت مخاطرات احتمالی، تردد تریلی‌ها تا اطلاع ثانوی در این جاده ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راه استان اردبیل تاکید کرد: مسافران و همشهریان عزیز از هرگونه مسافرت غیرضروری اجتناب کنند.

 
محور مسدود سرچم بازگشایی شد/بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی استان

 

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم با اشاره به مسدودی چند ساعته جاده سرچم به‌علت بارش سنگین برف، اظهار داشت: با تلاش‌های راهداران جاده سرچم بازگشایی شده و تردد در این مسیر برای کلیه خودروها در حال انجام است.

وی افزود: به‌علت بارش برف و لغزندگی جاده تردد بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نبوده و رانندگان باید با احتیاط کامل موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری و پلیس راه استان در کلیه مسیرها و به‌خصوص مسیرهای برف‌گیر حضور داشته و با تمام توان در خدمت مسافران و رانندگان عزیز هستند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار