کد خبر: ۷۲۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 26 March 2019

نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 97 بود که محمدباقر فلسفی، رئیس شورای عالی اصلاح‌طلبان استان اردبیل به زعم خود و برای زهر چشم گرفتن از برخی انتصاب های اکبر بهنامجو استاندار جدید اردبیل در اظهاراتی بی سابقه و تند به او گوشزد کرد که خط قرمز اصلاح طلبان به گفته او انتصاب های "غیراصلاحاتی" و مهره های فعال در ستادهای انتخاباتی رقیب حسن روحانی در مناصب مدیریتی استان است.

روشن نیست که چنین اولتیماتومی صریح از سوی آقای فلسفی آیا نیابتی و ناشی از خواسته و فشار متراکم گروههای اصلاح طلب استان یا اقدامی خودجوش و داوطلبانه از سوی خود او بوده است اما هر چه باشد گویی از سوی آقای استاندار جدی گرفته نشد و بهنامجو بی اعتنا به اظهارات تهدیدآمیز، همه تصمیمات خود را بی هیچ تردیدی تاکنون اجرایی کرده است.

هر چند که بهنامجو ماهها بعد از این پیام نیش دار با گماردن برخی نیروهای اصلاح طلب(علیرضا سلیمانی در سمت مشاور عمرانی استاندار) وانمود کرد که او به شعار دولت اعتدالی پایبند بوده و مناصب مدیریتی را با معیارهای خاص خود و صرفنظر از گرایش سیاسی تقسیم می کند! اما برخی ها ناشیانه و بدون شناخت از تاکتیک های آقای استاندار در مقطعی این تصمیم را نتیجه مستقیم و بی واسطه اعتراض و یک برد و پیروزی برای اصلاح طلبان قلمداد کردند.

استاندار اردبیل همواره تلاش کرد تا با زیرکی خود و با هدف جلب رضایت و سکوت مخالفان در تقسیم پست های مدیریتی میان گروههای سیاسی و فعالان در ستاد انتخاباتی حسن روحانی موازنه ایجاد کند اما مخالفان او( طیفی از دولتی ها و اصلاح طلبان استان) حاضر بودند در مقابل تنها پست معاونت سیاسی از همه خواسته های خود صرفنظر کنند، امری که بهنامجو بر آن واقف بود و پس از ماهها چالش جدی از آن کوتاه نیامد.  

آقای بهنامجو برای کاستن از هزینه های ناشی از تصمیم خود نه تنها حکم انتصاب بهروز ندایی بر سرپرستی معاونت سیاسی را پیشاپیش و طبق رویه مالوف رسانه ای نکرد بلکه در هماهنگی دقیق با دفتر وزیر کشور، حکم قطعی معاون خود را در ساعات پایانی سال 1397 و مقارن با تعطیلات طولانی نوروزی منتشر کرد.

این انتصاب حامل پیام شفاف بر جایگاه محکم و مصمم استاندار و ضعف مخالفان آقای بهنامجو در استان اردبیل( شورای عالی اصلاح طلبان و طیفی از دولتی ها) بود به طوری که محمدباقر فلسفی در اولین ساعات آغاز فعالیت کاری استاندار اردبیل در پنجم فروردین 98 در قالب دیدار نوروزی در دفتر آقای بهنامجو حاضر شد تا مراتب اعتراض شدید و البته بی اثر خود را به او منعکس کند تا بلکه از فشار اعضای شورا و اعتراض آنان بر ناکارآمدی اش در راس اصلاح طلبان استان بکاهد.

تحلیل گذرا درباره تنها تصویر منتشره از این دیدار خشک و بی روح(مبتنی بر زبان بدن) گویای این است که آقای بهنامجو تحت تاثیر مطالب مطرح در جلسه و یحتمل انتصاب جنجالی اخیر در استرس کامل بوده اما طرف مقابل او با آرامشی توام با انتقاد و اعتراض به صندلی خود تکیه زده است.

با فرض صحت تحلیل یادشده، نباید آن را نشانه ضعف استاندار دانست چرا که او ممکن است به اقتضای میزبانی و به احترام مهمان خواسته باشد تا در رفتاری تاکتیکی در خانه خود فروتنی پیشه کند چرا که خودش بهتر می داند که برنده این بازی طاقت فرسا همانا او بوده که توانسته است بهروز ندایی با پیشینه مدیریتی و سیاسی مشخص را با وجود همه مخالفت ها و در سال انتخابات بر حساس ترین پست سیاسی استان بگمارد.  

علی اکبر روح نواز

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/1/6/476859_715.jpg

انتهای پیام     

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار