دو هفته هم گذشت خبري از هواپيما نشد
در حالی که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وعده داد که پروازهاي فرودگاه پارس آباد مغان تا دو هفته ديگر بازگشایی خواهد شد، هنوز خبری از تحقق این وعده نیست.
کد خبر: ۷۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 11 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، يكم اسفند ماه 97 بود كه صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم اردبیل در مجلس شوراي اسلامي خبر از داير شدن مجدد پروازهاي فرودگاه شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مدیرعامل شرکت هما پروازهای فرودگاه پارس‌آباد حداکثر تا دو هفته دیگر از سرگرفته خواهد شد.

با وجود اينكه بدري خبر تعطیلی فرودگاه پارس‌آباد مغان را رد كرد و كنسل شدن پروازهاي فرودگاه اين شهرستان را ناشي از مشکلات پيش آمده در برنامه پروازهای شرکت هما اعلام كرد، اما با وجود گذشت 18 روز از وعده اين نماينده مجلس هنوز خبري از داير شدن پروازهاي فرودگاه پارس آباد مغان نيست.

پروازهای این فرودگاه در مسیر تهران - پارس آباد و بالعکس در حالی تا بهمن ماه 97 بدون تاخیر و با استقبال مسافران همراه بود که پروازهای آن از اول اسفندماه 97 بدون اطلاع قبلی تعطیل شد.

با اينكه شکور پورحسین نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز در نشست علنی يكم اسفند ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار برقراری پروازهای تهران - پارس آباد شده بود، اما تا كنون خبري از پس لرزه هاي تذكر نماينده پارس آباد به آقاي وزير مبني بازگشايي پروازها نيست.

فرودگاه پارس آباد مغان که پروازهای آن تا 40 سال برقرار بود از سال 90 تا 96 به دلیل بهسازی سطوح پروازی، تعریض باند، زیر ساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات تعطیل شد تا اينكه مجددا بعد از هفت سال تعطیلی در 21 دی ماه 96 با اعتباری بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال با استقرار سیستم‌های نوین ناوبری و توسعه باند برای فرود هواپیماهای پهن پیکر با حضور مسئولان کشوری افتتاح و بازگشایی شد.

پروازهای فرودگاه پارس آباد در حالي با گذشت 18 روز از اسفند ماه 97 تعطيل شده است كه اوج پيك مسافران با توجه به فرا رسيدن سال جديد در اين ماه مي باشد و مشخص نيست فرودگاهي كه نسبت به ساير شهرهاي كشور در بهترين نقطه و شرايط آب و هوايي قرار داشته و از سويي زياده ده هم نبوده به يكباره بايد تعطيل شود؟!

فرودگاه شهرستان پارس آباد مغان با وجود استقبال خوب مسافران از پروازهای آن در حالي است كه تعطیلی مجدد آن موجب نگرانی مردم شده است و ادامه اين روند مشکلات زیادی را برای اهالی مرزنشین این منطقه وارد می کند.

با اينكه علي علايي فرماندار شهرستان پارس آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرده بود كه برای برقراری پرواز در این فرودگاه پیگیری های لازم انجام گرفته و با مدیرعامل هواپیمایی کشور هم مذاکره شده تا بزودی پروازها مجددا برقرار شود، وي علت اين تعطيلي را کمبود خلبان شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرد اما به نظر مي رسد مشكل تعطيلي فرودگاه پارس آباد مغان فراتر از كمبود يك خلبان باشد.

اين در حالي است كه فرودگاه هاي شهرستانهاي خوي و جيرفت نيز دقيقا حكايت همين فرودگاه پارس آباد مغان را داشتند كه البته با رايزني مسئولان خود مانع از تعطيلي پروزاهايشان شدند.

به نوشته آران مغان، آنچه مسلم است؛ مسئولین نباید با وعده های واهي و خریدن زمان با احساسات مردم بازي كرده و به وعده هايي كه مي دهند عمل كنند و ليكن اهالي منطقه مغان اين انتظار را از نمايندگان و مسئولان استان دارند كه با رايزني خود،پروازهای فرودگاه پارس آباد مغان را مجددا داير كنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار