مدیرکل بنیاد استان اردبیل:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از اختصاص 11 میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 10 March 2019

به گزارش تابناک اردبیل، یاسر شاهی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان اردبیل با تبریک فرا رسیدن 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا این روز را مختص همه افراد جامعه خواند و اظهار کرد: شهیدان تمام هستی خود را برای آرامش و آسایش جامعه فدا کردند پس شهدا و خانواده های شان به تمام جامعه تعلق دارند.
وی فعالیت های صورت گرفته برای جامعه ایثارگری از سوی بنیاد را یک موهبت الهی دانست و افزود: تمام تلاش ها این است با همفکری دوستداران شهدا هر سال بهتر از گذشته در خدمت خانواده های شهدا و ایثارگران باشیم.
شاهی با بیان اینکه اردبیل 3300 شهید، 697 آزاده و نه هزار و 592 جانباز دارد، بیان کرد: برای این تعداد ایثارگر 162 پرسنل در 9 شهرستان ارائه خدمات می کنند که امید می رود خدمتگزاران خوبی در این عرصه بوده باشیم.
مدیرکل بنیاد استان اردبیل پروژه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار را از مهمترین طرح های بنیاد جهت رفاه حال جامعه هدف عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل 20 درصد باقی مانده 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 6 میلیارد تومان از اعتبارات مرکز بودجه تخصیص یافته که تلاش می شود با محقق شدن این اعتبارها سال بعد ساخت این پروژه به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر فاز اول یعنی سالن های ورزشی و استخر این مجموعه به بهره برداری رسیده که فاز توانبخشی، فرهنگی و رفاهی در حال تکمیل شدن است.
شاهی دیدار از خانواده های گرانقدر شهدا را از مهمترین امور بنیاد برشمرد و از دیدار  4 هزار و 100 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران در منزلشان در طول سال 97 خبر داد.
وی افزود: با توجه به اهمیت شنیدن درد و دل های بیشتر جامعه هدف در سالجاری با 1900 نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران به صورت حضوری در دفتر مدیریت ملاقات کرده ایم
مدیرکل بنیاد استان اردبیل برگزاری 350 یادواره شهدا و تولید چهار  هزار و 320 دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر عملکرد بنیاد در سالجاری عنوان کرد و افزود: کارهای فرهنگی همیشه سرلوحه خدمات می باشد که برگزاری 4500 مسابقه فرهنگی، تهیه برنامه های مصاحبه با 105 نفر از والدین شهدا و اجرای مراسم های ویژه در 12 حسینیه شهدای استان از دیگر عملکرد این بنیاد در سال 97 است.


مشکل بیمه تکمیلی جامعه ایثارگری حل می شود
شاهی از افزایش تعداد تخت های بیمارستان شهید پاریاب (ایثار ) اردبیل از  128 تخت به 148 تخت خبر داد و بیان کرد: این بیمارستان جزو ممتازترین بیمارستان های کشور است و امید می رود با افزایش این ظرفیت پاسخ گوی نیازهای بیشتری از جامعه هدف و سایر افراد جامعه باشیم.
وی با ارائه عملکرد در حوزه بهداشت درمان از برگزاری 494 کمیسیون پزشکی در طول سال 97 خبر داد و افزود: حق پرستاری از جمله مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگر است که به لطف خدا با وجود ترافیک در کمیسیون امسال برای 783 نفر از جامعه هدف استان حق پرستاری تعلق یافت.
مدیرکل بنیاد اردبیل با بیان اینکه امسال 2 هزار و 194 نفر از جامعه ایثارگری تحت پوشش پایش سلامت قرار گرفته اند، عنوان کرد: اکنون بیشتر خانواده ها با مشکل دریافت هزینه های بیمه تکمیلی مواجه هستند که با تلاش هایی که بتازگی از سوی دولت و مجلس صورت گرفته مقرر شد پرداخت این هزینه ها دوباره به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.
شاهی یادآور شد: امسال پرداخت این هزینه ها از سوی بیمه دی صورت می گرفت که متاسفانه به دلیل بروز رسانی نشدن بودجه های اختصاص یافته مشکلاتی ایجاد شد که به امید خدا این مشکل بزودی حل می شود.
مدیرکل بنیاد استان اردبیل در ادامه بیان کرد: از 3 هزار و 291 مزار شهید در سطح استان تنها 360 مزار مرمت نشده است که در آخرین جلسه ساماندهی گلزار شهدا مقرر شد سال 98 این مزارها نیز ساماندهی و مرمت شوند.
شاهی همچنین اختصاص وام مسکن برای 931 نفر از جامعه ایثارگری، پرداخت وام خود اشتغالی برای 253 نفر و ایجاد اشتغال و استخدام 172 نفر را دیگر اقدامات بنیاد استان اردبیل برای خانواده های شهدا و ایثارگر در سالجاری برشمرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار