در حاشیه نامه سازمان میراث فرهنگی به وزارت اقتصاد
مدیرمسئول یک هفته‌نامه گفت که طرح چاپ آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان اردبیل بر روی اسکناس‌های رایج کشور، پیشنهاد این نشریه بوده است.
کد خبر: ۷۲۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 06 March 2019

تابناک اردبیل- اخبار منتشره حاکیست که علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی از او خواسته تا تصویر مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بر روی اسکناس‌های رایج کشور درج شود.

علی‌اکبر روح‌نواز صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول هفته‌نامه چشم‌انداز اردبیل در واکنش به این خبر گفت: این اقدام سازمان میراث فرهنگی را به فال نیک می‌گیرم که بر خلاف پیشینیان حاضر شده تا برای درج میراث فرهنگی استان اردبیل در اسکناس‌های رایج ایران از مسئولین ذیربط چنین درخواست و پیشنهادی را مطرح کند اما خوب است تا افکار عمومی بالاخص مردم استان در جریان باشند که پیشنهاد اصلی این طرح را 4 سال پیش بنده مطرح کردم.

وی بیان داشت: دی‌ماه سال 1393 بود که اسکناس‌های دو هزار تومانی با طرح جدید، «بادگیرهای منزل آقازاده» در شهرستان ابرکوه در استان یزد رونمایی و همین موضوع مقدمه‌ای شد تا پیشنهاد حاضر را بر اساس مسئولیت اجتماعی، مطالبه مردمی و در راستای خواست عدالت توزیعی مطرح کنم.

این فعال رسانه‌ای افزود: متعاقب طرح پیشنهادی، پیگیری‌های مستمری در این 4 سال از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی داشته‌ام که متاسفانه بدون نتیجه بوده است اما امیدوارم که طرح مجدد آن از سوی سازمان میراث فرهنگی به نتایج موثر بینجامد. 

روح نواز ابراز امیدواری کرد که سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد حاضر را با رعایت‌ چارچوب‌های عرفی و حقوقی پذیرفته شده پیگیری کرده و در تحقق این خواست ملت،‌ از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

این فعال رسانه‌ای به تابناک گفت: متاسفانه استان اردبیل از جهات مختلف مورد کم‌لطفی و تبعیض ادوار دولتها واقع شده و با عقب ماندگی انباشته در حوزه‌های مختلف زیرساخت صنعتی، منابع بودجه‌ای و حتی معرفی پتانسیل‌های بی‌بدیل آثار فرهنگی، تمدنی و گردشگری مواجه است به طوری که مسئولین ذیربط درج یکی از آثار شاخص فرهنگی استان در اسکناس‌های رایج کشور را نیز از آن دریغ می‌کنند!

مدیرمسئول هفته‌نامه چشم‌انداز اردبیل تاکید کرد که صرفنظر از نامه سازمان میراث فرهنگی، او کماکان پیگیری‌های خود را برای حصول هدف در این زمینه به طور مستمر ادامه خواهد داد.

انتهای پیام‌

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
این پیشنهادرادریکی ازگروههای سیاسی تلگرام یک نفرداد،دران گروه دیدم.
البته مهم نیست چه کسی این پیشنهادراداده است،مهم اینست که نقش بقعه شیخ صفی روی اسکناس هانقش ببنددواین مایه مباهات اردبیل هست،فک کنم اولین نقش ازاثارمنطقه اذربایجان برروی اسکناس هاخواهدبود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار