استاندار اردبیل از ممنوعیت جابجایی دام زنده بدون مجوز دامپزشکی ازمحورهای اصلی و مبادی خروجی استان تا اطلاع ثانوی خبر داد. 
کد خبر: ۷۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 04 March 2019
  
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه برای پیشگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز و سفید در استان باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه های مرتبط باید دام های زنده را پلاک گذاری کنند تا در مورد شناسایی و نظارت زمان انتقال دام از مبدا به مقصد مشکلی متوجه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نشود. 
  
استاندار اردبیل ادامه داد: خروج دام مولد از استان اردبیل ممنوع شده است و در این زمینه لازم است شهروندان نیز با نظارت و اطلاع رسانی در مورد خروج غیر قانونی دام زنده سبک و سنگین دستگاه های متولی امر مبارزه با قاچاق کالا را همراهی کنند. 
  
وی به فعالیت ۲۵۰ دامداری صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: این دامداری‌ها دارای شناسنامه بوده و دام‌های موجود پلاک کوبی شده‌اند باید با تلاش دستگاه‌های متولی سعی شود دامپروری‌های سنتی نیز دام‌های خود را پلاک کوبی کنند. 
    
به گفته استاندار اردبیل تا این لحظه از مرزهای شمالی استان حتی یک مورد قاچاق کالا و دام گزارش نشده است و این از مزیت های استان محسوب می شود. 
  
وی اضافه کرد:  با توجه به اینکه استان اردبیل قطب دامپروری است و انتقال دام در داخل استان بالاجبار صورت می گیرد در این زمینه دستگاه های متولی باید هماهنگی لازم را داشته باشند تا مشکلی برای مردم و دامپروران ایجاد نشود.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار