رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سند آمایش استان اردبیل 25 ساله تدوین می‌شود تا به عنوان یک سند بالادستی از سوی دستگاه‌های مختلف اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۲۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 03 March 2019
 

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داوود شایقی در پایان جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در جمع خبرنگاران و در تشریح جزئیات بیشتر از تهیه سند آمایش استان اردبیل اظهار کرد: در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل فاز یک تا پنج مطالعات آمایش از سوی مجری تهیه این سند بیان شد تا دستگاه‌های مختلف در جریان آخرین روند تهیه این سند با ارزش قرار بگیرند که امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به شکل کامل سند تهیه و در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مطالعات آمایش استان اردبیل در سال 85 و در فاز اول شروع شد که تا سال 90 این مراحل به انجام رسید اما براساس شرح خدماتی که برای اسناد آمایش از سوی تهران ابلاغ شد، ما اردیبهشت ماه سال‌جاری با انتخاب یک شرکت فعال در این حوزه موفق شدیم تا کار تهیه سند آمایش استان را به این مجموعه سپرده و عملیات نهایی به انجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: این سند که به صورت 25 ساله و تا افق 1424 تعریف شده توسط شرکت معاب در حال بررسی،‌ تحلیل و تهیه نهایی است که امیدواریم با توجه به برخی ایرادات و اشکالاتی که در تهیه سند وجود داشت در فروردین ماه سال آینده جلسه نهایی برگزار شده و سند برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل آماده شود.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در این جلسه علاوه بر مشاور و نماینده ناظر این طرح، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز جزئیات بیشتری را از تهیه طرح سند آمایش ارائه کردند به طوریکه ما در حال حاضر جز پنج استان برتر کشور در تهیه، بررسی تحلیل‌های آماری و همچنین دقت نظر در حوزه تدوین این سند محسوب می‌شویم.

وی اضافه کرد: با احصا برخی از آمار و اطلاعات و ایراداتی که دستگاه‌های مختلف به روند تهیه سند گرفتند، قرار شد براساس یک آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های لازم برنامه‌ریزی‌ها به صورت دقیق و براساس افق 25 ساله در این سند مد نظر قرار گیرد که مشاور ضمن برشمردن فازهای اول تا پنجم، قرار شد ایرادات را تا 25 فروردین سال آینده برطرف کند.
 
شایقی ادامه داد: این سند که از اسناد ماندگار استان اردبیل خواهد بود، می‌تواند چشم و چراغ برنامه‌های پیش رو و عملیاتی دستگاه‌های اجرایی به حساب آید که به راحتی می‌توان مسیر توسعه استان را براساس یک برنامه‌ریزی و افق روشن در نظر گرفته و اهداف مورد نظر را نیز پیگیری کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امیدواریم بعد از تدوین نهایی سند آمایش استان که مراحل اجرایی آن به سرعت و با دقت نظر بیشتر در حال انجام است، بتوانیم اهداف توسعه استان را در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه زیربنایی تحققی عینی ببخشیم.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار