کد خبر: ۷۱۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 18 February 2019

به گزارش مهر، شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری با موضوع ورود و خروج کالای مشمول تصویب نامه هیات وزیران توسط مرزنشینان اظهار کرد: بنا داریم مدت زمان اعتبار گذرنامه ها را از ۴ سال به ۱۰ سال ارتقا دهیم، اگر گذرنامه شخصی مفقود می‌شد، حدود ۶ ماه زمان لازم بود تا المثنی برای او صادر شود با پیگیری‌های ما این زمان به ۲۰ روز کاهش دادیم.

وزارت کشور: اعتبار گذرنامه ها 10 ساله می شود

وی افزود: اهمیت مرزها برای کسی پنهان نیست، ما بنا داریم یک نگاه جدید به مرزها داشته باشیم، در گذشته نگاه به سمت دیوارکشی بود ولی الان نگاه ما استفاده از تکنولوژی‌های جدید است، ضمن اینکه بحث سخت افزاری مثل ایجاد برجکها و استفاده از صنایع سنگین هم در کنار اینها اهمیت داده می شود.

حیدری تصریح کرد: به وزارت کار تاکید کردیم به اشتغال مرزنشینان اهمیت بدهند تا جاییکه مرزنشینان ما وارد کننده از دیگر کشورها نباشند بلکه صادر کننده باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون نفر که عازم اربعین حسینی بودند، بدون هیچ مشکلی در حوزه زیرساخت برای ورود و خروج از مرزها عبور کردند؛ اما در سال ۹۸ دنبال این هستیم که به کیفیت کار افزایش داده شود و با کشور عراق برای صدور روادید صحبت کنیم تا به کوتاه ترین زمان برای صدور روادید برسیم.

برای سال‌های آینده ما برای زائران بیشتری برای اربعین حسینی برنامه ریزی کردیم تا زائران با بهترین خدمات بتوانند از مرزها عبور کنند، دولت عراق هم از نظر امنیت به ثبات خوبی رسیده است.

در ادامه این نشست، مدیرکل امور امور مرزی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت مجوزهای ته لنجی‌ گفت: همه مرزنشینان، سرپرست خانوار در چارچوب یک سامانه تعریف شده‌اند و فعالیت این افراد مشخص است، ملوانان از چند معافیت برخوردار هستند، یکی اینکه سوخت گیری این افراد قبلا به قیمت آزاد(فوب خلیج فارس) بود که ما در حدود ۷۰ درصد آب های جمهوری اسلامی با قیمت داخلی کاری کرده‌ایم تا این افراد بتوانند از سوخت با قیمت دولتی استفاده کنند؛ دومین مورد معافیت تجاری هست که کالا سفارش می دهند که برای هر ملوان ۲۵درصد معافیت درنظر گرفته شده است و سومین مورد برای هر ملوان ۶۰ میلیون تومان معافیت از سود بازرگانان در نظر گرفته شده است.

حیدری افزود: ۱۲نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵نفر آنها درهمان روزهای اول با پیگیری های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدندو وضعیت ۷ نفر باقیمانده نیز از سوی وزارت امور خارجه و وزارت کشور در سطوح مختلف پیگیری می شوند. این ۷نفر در حال حاضر صحیح و سالم هستند و در اختیار گروهک هستند.

وی ادامه داد: ما این گروهک را به رسمیت نمی شناسیم. یک جریان تروریستی وابسته به سرویس های غربی و برخی کشورهای عربی هستند. و برنامه ریزی که آنها انجام می دهند را این گروهک ها اجرا می کنند و هدفشان ناامنی در کشور است، اما خوشبختانه با هوشیاری و تدابیر نهادهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، این موضوعات در نطفه خاموش می شود.

حیدری خاطرنشان ساخت: آنها عمدتا اهداف برای عمق کشور دارند اما با هوشیاری و آگاهی دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی خیلی از این مسایل در نوار مرزی یا قبل از ورود به مرز برخورد می شود، قاعدتا دولت پاکستان مسئول سلامت و برگشت این افراد است و از این اصل لحظه ای هم دولت جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نمی کند، امیدوارم هرچه زودتر این مرزبانان عزیز نیز به آغوش گرم خانواده بازگردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
از کی اجرا میشه؟ یکسال گذشته هنوز خبری نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
چرا هنوز اجرا نشده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
پس چرا اجرا نشده؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار