کد خبر: ۷۱۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 17 February 2019

به گزارش خبرنگار مهر، علی دولتی مهر پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: با وجود پیش‌بینی کاهش بارش‌های استان در اسفندماه، در دهه سوم فروردین و اردیبهشت سال آتی بارش‌ها به سطح متوسط خود بازخواهد گشت.

وی از کاهش میزان بارش‌های استان در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و افزود: در پاییز امسال بارش‌های موثر تنها پنج مورد رقم خورد در حالی که بارش‌های موثر بلندمدت پاییزی حداقل باید ۱۰ مورد اتفاق می‌افتاد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به بارش مناسب برف در طی هفته جاری نیز اشاره کرد و یادآور شد: در روزهای گذشته میزان بارش برف در برخی از روستاهای شهرستان نیر به بیش از ۶۸ سانتی‌متر نیز رسید.

دولتی‌مهر ادامه داد: از اول سال زراعی شاهد افزایش ۱۳ درصدی بارندگی‌ها در استان هستیم اما با این اوصاف میزان بارش‌ها در شهرهای شمالی استان با کاهش نسبی مواجه شده است.

به گفته وی بارش‌ها در شهرستان‌های بیله‌سوار ۲۰ درصد، پارس‌آباد ۱۳ درصد و گرمی ۹ درصد کاهش داشته اما در چند نقطه استان نیز بارندگی‌ها با افزایش چشمگیری مواجه گردیده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش ۴۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در نمین خبر داد و افزود: در شهرستان کوثر نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار