رئیس شورای شهر اردبیل گفت: تعرفه سال ۹۸ شهرداری اردبیل پس از بررسی در شورای شهر به تصویب این شورا رسید.
کد خبر: ۷۱۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 15 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، پنجاه و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با حضور اعضای شورا صبح امروز برگزار و در این جلسه تعرفه سال 98 شهرداری اردبیل به تصویب شورای شهر رسید و تعرفه‌های سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

ماه آینده بودجه سال 98 شهرداری اردبیل ابلاغ می‌شود

رئیس شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار داشت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر ابهت و عظمت خود را در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند تا چشم جهانیان به این شکوه و عظمت خیره بماند.

علیرضا پوستی بیان کرد: براساس آمارها از 80 میلیون جمعیت ایران 66 میلیون زیر 50 سال هستند که در حقیقت بعد از انقلاب متولد شده و یا در پیروزی انقلاب زیر 10 سال بودند که در حقیقت این نسل جوان و میانسال وارثان انقلابند.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در دهه پنجم انقلاب قطعا بیشتر از این با حضور و پشتیبانی مردم این نهضت عظیم تحکیم پیدا کرده و تقویت می‌شود تا مردم ایران همچنان وفادار به آرمان امام و شهدا و ولایت فقیه باشند.

پوستی با اشاره به جلسات متعدد اعضای شورای شهر اردبیل در تصویب تعرفه سال 98 گفت: در تدوین و تهیه تعرفه سال 98 بیشتر از همه جانب مردم و شهروندان نگه داشته شده و در اغلب بخش‌های تعرفه ما با تثبیت و حتی کاهش ارقام سال گذشته روبه‌رو هستیم.

وی افزود: اعضای شورای شهر در جلسات برگزار شده در شهرداری و همچنین شورای شهر ساعت‌های متمادی را در مورد بحث و بررسی و تصویب تعرفه صرف کردند و امروز با اکثریت آرای اعضای شورای شهر تعرفه 98 به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: در حال حاضر اعضای شورای شهر در کمیسیون‌های تخصصی بودجه سال 98 را مورد بررسی قرار داده‌اند که امیدواریم در ماه آینده بودجه سال 98 به تصویب رسیده و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

پوستی با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت و شان ارباب رجوع در مجموعه شهرداری تصریح کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم  قطعا حجم مراجعات مردم به شهرداری بالا می‌رود انتظار بر این است تا مجموعه شهرداری رفتار شایسته و در شان ارباب رجوع را مورد توجه و مدنظر قرار دهد.

عوارض واحدهای صنفی سال آینده افزایش نمی‌یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با تشریح جزئیاتی از تعرفه پیشنهادی شهرداری و مصوب در شورای شهر اظهار کرد: این تعرفه در 154 صفحه ارائه شده بود که ما در 10 جلسه‌ای که با حضور چهار عضو شورای شهر در شهرداری‌ داشتیم ساعت‌های متمادی را با کمک کارشناسان و مدیران شهرداری در باب تعرفه بحث و بررسی انجام شد و در هفت جلسه شورای شهر نیز تعرفه مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت تا در مجموع اعضای شورای شهر با وسواس و حساسیت خاص و با پشت سر گذاشتن 51 ساعت کاری تعرفه سال آینده را تصویب کنند.

حسین افسانه بیان کرد: در تعرفه سال آینده مقرر شد واحدهای صنفی مختلف همان عوارض سال گذشته را پرداخت کنند و بدون اینکه افزایشی در عوارض آنها اعمال شود با توجه به مشکلات اقتصادی بتوانند همراهی و همسوئی شورا و شهرداری را شاهد باشند.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: مطب پزشکان اعم از عمومی و متخصصان در سال آینده از پرداخت عوارض معاف بوده و در صورتی که ملک خود را به مطب تبدیل کنند از این معافیت همچنان بهره‌مند خواهند شد.

افسانه گفت: ما از محل تخفیف 30 درصدی که شهرداری در طول سال به شهروندان ارائه می‌کند بیش از 30 میلیارد تومان از منابع درآمدی خود می‌گذریم تا شهروندان بتوانند به ساخت و ساز خود بپردازند.

وی ارائه این تخفیف را در طول سال زمینه‌ساز اشتغال در بحث ساخت و ساز، فروش مصالح ساختمانی و سایر حوزه‌های شهری و عمرانی دانست و تصریح کرد: ما به نسبت سایر متولیان این بخش در صف مقدم کمک به رونق ساخت و ساز هستیم به طوری که سالانه 30 میلیارد تومان در این زمینه به تحرک این بخش کمک می‌کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با اشاره به معافیت مراکز فرهنگی، آموزشی و بهداشتی از معافیت‌های عوارض بیان کرد: اگر صاحب زمین‌های بایر نیز اقدام به دیوارکشی بکند از پرداخت عوارض معاف خواهند شد.

افسانه از کاهش عوارض مابه‌التفاوت سرقفلی‌ها و افزایش نیافتن عوارض واحدهای صنفی خبر داد و گفت: ما مهلت تمدید پروانه را در مجموع یک سال افزایش دادیم تا دریافت‌کنندگان پروانه نسبت به ساخت و ساز در فرص مناسب اقدام کنند.

وی از افزایش 20 درصدی عوارض قطع اشجار و حمایت از توسعه فضای سبز در آپارتمان‌ها خبر داد و تصریح کرد: اگر در واحدهای بلندمرتبه‌سازی به ویژه تراس و فضاهای خالی احیای گونه‌های گیاهی و توسعه فضای سبز اتفاق بیفتد این ساختمان‌ها از عوارض محلی و بهای خدمات معاف خواهند شد.

عضو شورای شهر از افزایش نیافتن عوارض وسایل نقلیه نیز خبر داد و اظهار کرد: هزینه صدور خدمات در اردبیل 9 درصد افزایش یافت که نسبت به سایر استان‌ها این رقم همچنان ناچیز است.

افسانه در مورد ثابت ماندن عوارض سینماها و برخی مراکز فرهنگی و نمایشگاه‌ها بیان کرد: البته کاربری‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نسبت به سایر کاربری‌ها با کاهش عوارض روبرو شده است.

وی در مورد 30 درصد تخفیف در عوارض برای انبوه‌سازان و ارائه تخفیف ویژه برای احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی افزود: شهرداری‌ علاوه بر تخفیفات معمول در سال آینده 800 هزار تومان نیز در صدور پروانه‌ها معافیت اعمال خواهد کرد تا ساکنان این مناطق نسبت به ساخت و ساز مقاوم ترغیب و تشویق شوند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: عوارض کاربری‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها تا 48 مترمربع تجاری‌سازی به شرط دریافت پروانه رایگان محاسبه خواهد شد.

افسانه با اعلام یک خبر خوش برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی بیان کرد: شورای شهر اردبیل رقم مساعدت خود را از 5 میلیون به 7 میلیون در ساخت و ساز واحدهای مسکونی مددجویان افزایش داده و ما باید اذعان کنیم که پیشروتر از دستگاه‌های حمایتی در این زمینه یاریگر اقشار آسیب‌پذیر بودیم که تا 75 مترمربع صدور پروانه برای آنها رایگان خواهد بود.

وی بیان کرد: شهروندان مناطق سیزده‌گانه و کم‌برخوردار در کنار 20 درصد تخفیف سالانه و تخفیف‌های فصلی می‌توانند تا 30 درصد تخفیف ویژه نیز دریافت کنند که با احتساب این تخفیف‌ها ساکنان این مناطق تا 80 درصد بهره‌مندی از این تخفیف‌ها می‌توانند ساخت و ساز ایمن و مقاوم خود را انجام دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: به رغم کاهش درآمدهای شهرداری ما پرداختی رفاهی کارکنان شهرداری را کاهش ندادیم بلکه به مانند سال 97 در سال آینده نیز کارکنان شهرداری رفاهی دریافت خواهند کرد.

افسانه با اشاره به بهره‌مندی خانواده‌های شهدا از 20 درصد تخفیف ویژه در پرداخت عوارض تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و حجم مراجعات مردم انتظار می‌رود میز خدمت در اسفندماه به اتاق خدمت با پذیرایی آبرومند از مراجعین تبدیل شود تا رفتار ناشایستی که در روزهای اخیر از برخی پرسنل شهرداری در خدمت‌رسانی به شهروندان شاهد بودیم کاسته شده و ارباب رجوع بتواند در شان و رتبه خود خدمتی را از کارگزاران نظام دریافت کنند.

توسعه ساخت و ساز در مناطق کم‌برخوردار اردبیل حمایت می‌شود

نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: شورای پنجم هم در تعرفه و هم بودجه‌نویسی توسعه ساخت و سازهای ایمن را در مناطق کم‌برخوردار مورد توجه و دقت نظر قرار داده است.

حبیب فتحی اظهار کرد: تخفیفی که شورا و شهرداری در ساخت و سازهای مناطق کم‌برخوردار اعمال کرده اقدامی شایسته و در خورد توجه است که امیدواریم اعمال این تخفیف‌ها به رونق ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار منجر شود.

وی تصریح کرد: امسال براساس تصمیم اعضای شورای شهر در معابر زیر 12 متر و کوچه‌هایی که مشکل داشتند 50 درصد تخفیف در عوراض ساخت و ساز اعمال شد تا بخشی از مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل افزود: در تعرفه سال آینده علاوه بر تخفیف عادی و مقطعی که تا 50 درصد اعمال می‌شود 30 درصد نیز تخفیف ویژه برای ساخت و ساز اصولی در این مناطق در نظر گرفته شده است تا در مجموع با 80 درصد تخفیفی که ارائه می‌شود توسعه ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار انجام شود.

فتحی تصریح کرد: امیدواریم ساکنان مناطق سیزده‌گانه اردبیل به ویژه مناطق کم برخوردار از این فرصت استثنائی استفاده کنند تا نسبت به ساخت و ساز ایمن و در شان مردم در این مناطق اقدام شود.

وی از حمایت شورای شهر از توسعه فضای سبز به ویژه در آپارتمان‌ها و مناطق با فضای محدود خبر داد و گفت: خوشحال هستیم که در تعرفه معافیت‌هایی برای ایجاد بام سبز و یا تراس سبز در نظر گرفته شده تا بخشی از کاستی‌ها و کمبودها را در این حوزه جبران کنیم.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: شهروندان می‌توانند از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند تا با راهنمایی و مشاوره کارشناسان زبده شهرداری نسبت به توسعه فضای سبز در واحدهای مسکونی خود اقدام لازم و قانونی را انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار