رئیس جمهور:استاندار و خانواده وی بایستی در محل مأموریت مستقر شوند
مردم استان اردبیل اطلاعی ندارند که معذوریت اجرای دستور رئیس‌جمهور از سوی استاندار اردبیل چیست،‌ اگر آقای بهنامجو هنگام پذیرش این مسئولیت آن را شرعاً، عرفاً و اخلاقاً با...
کد خبر: ۷۱۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 12 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود در مطلبی با عنوان "استاندار پروازی" به نقد رفتار آقای اکبر بهنامجو در عمل نکردن به دستور صریح رئیس جمهور برای استقرار خود و خانواده اش در محل ماموریت اش پرداخته است که عیناً بازنشر می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شهریورماه سال 96 در جلسه هیات دولت به بهانه انتخاب تعدادی از استانداران تاکید کرد:«استاندار و خانواده وی بایستی در محل مأموریت خود به طور کامل و با همه وجود برای خدمتگزاری مستقر شود».
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور هم در آن مقطع در بازگویی این سخن گفت: «رئیس‌جمهور تاکید کرده‌اند خانواده استانداران نیز به همراه استاندار به آن استان بروند، چرا که ما استاندار پروازی نمی‌خواهیم و استاندار پروازی نمی‌تواند به‌درستی خدمت کند».
کیست که نداند،‌ موضوع استانداران پروازی به قدری برای شخص رئیس‌جمهور دارای اهمیتی خاص بوده که بخشی از جلسه هیات دولت را بدین منظور اختصاص داده و سیاست‌های خود را بیان کرده است و لذاست که گزارش حاضر با هدف مرور این بیانات و شیوه اجرای آن در بدنه دولت است وگرنه در حالت عادی، پرداختن به این وجه بدون توجه به جهات دیگر، چه بسا موضوعیتی نداشته و ندارد.
از هفتم آبان ماه 96 (انتصاب آقای بهنامجو) تاکنون و تا چند روز پیش، مردم خبر نداشتند که آقای مهندس اکبر بهنامجو، ‌استاندار ساعی و پرتلاش استان اردبیل به دور از خانواده خود در این استان خدمت می‌کنند تا این که ایشان در یک برنامه تلویزیونی، ‌صادقانه این موضوع را ابراز کردند و این طور گفتند« خانواده ام، به ویژه همسرم به خاطر این که می بینند برای خدمت به مردم و تلاش در راه انقلاب و کشور خدمت می‌کنم سختی‌ها و دوری‌ها را تحمل می کنند...».
آقای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید بهتر می‌دانند که سرپیچی ایشان از دستور اکید و نه توصیه آقای رئیس‌جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و مورد احترام همه مردم، نه تنها زیبنده نیست بلکه می‌تواند نوعی نقض غرض تلقی شود، بدین معنا که افکار عمومی در مواجهه با این پدیده پرسش می‌کنند که چگونه است استاندارمحترم، ‌دستور رئیس‌ دولت را اجرایی نکرده اما انتظار دارد مدیران زیرمجموعه او در سطح استان مطیع همه دستورات او باشند!
امروز دهها هزار سرپرست خانواده و جوانان تحصیل‌کرده از سراسر استان اردبیل به دلیل فقدان شغل و به دور از خانواده خود در تهران و سایر کلانشهرها برای تامین معاش حداقلی در رنج و زحمت هستند، ‌اما برایشان این سئوال مطرح است حال که آقای استاندار به دلیل مسئولیت خود می‌تواند برای استقرار خانواده‌اش در محل ماموریت از امکانات مناسب دولت بهره‌مند شود،‌ چرا باید همانند کارگران و تهیدستان متحمل رنج دوری از خانواده خود باشد!؟
شکی نیست که امروز آقای بهنامجو با تمام توان برای اجرای برنامه‌هایش در توسعه استان تلاش می‌کند، ‌اما باید پذیرفت که تردد و سفر دائمی میان محل زندگی و محل ماموریت آن هم در فاصله 700 کیلومتری و از فرودگاه دارای رتبه ممتاز در لغو پروازها! و فقدان خط پروازی مستقیم، جان‌فرسا و جان‌کاه است و می‌تواند عمده وقت و انرژی ارزشمند و گرانهای استاندار را سلب کرده و تمرکز او را برای خدمت بر هم بزند.
اتفاقاً ابراز این مسئله از سوی شخص استاندار آن هم بعد از گذشت یک‌ساال و اندی از مسئولیت‌اش، گواه و تائید گزاره برشمرده است که گویی آقای بهنامجو به معنای واقعی کلمه،‌ با وجود خدمت بی‌منت و وقف خود به استان اردبیل از رفت و آمدهای زیاد بریده و ‌اکنون لب به اعتراض گشوده است!
مردم استان اردبیل اطلاعی ندارند که معذوریت اجرای دستور رئیس‌جمهور از سوی استاندار اردبیل چیست،‌ اگر آقای بهنامجو هنگام پذیرش این مسئولیت آن را شرعاً، عرفاً و اخلاقاً با آقای روحانی در میان گذاشته باشد،‌ قطعاً از او رفع تکلیف است اما چنانچه دستور رئیس‌جمهور را بسان شرط ضمن عقد و قرارداد تلقی کنیم- قطعاً هم همینطور است- آقای بهنامجو مکلف به اجرای آن بوده است و اگر در اجرای این شرط، مانعی( از قبیل تحصیل فرزندان و ...) وجود دارد باید برای حل آن اقدام می‌کرد و گرنه صرف بیان آن برای افکارعمومی و اظهار ناراحتی از این وضعیت، سودی برای او و مردم استان اردبیل نداشته و ندارد.
با ستایش مجدد صداقت آقای استاندار در اظهار این خبر، باید گفت که ممکن است در این استان مدیران و مسئولانی باشند که حاضر نشده‌اند خانواده خود را به محل ماموریت خود بیاورند و با تحمیل هزینه‌های فراوان به بیت‌المال و پنهان از چشم مردم، به مدال مدیر پروازی به مثابه یک پرستیژ کاری افتخار می‌کنند و کسی هم کاری به کارشان ندارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
منه نه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دارند برای تحقق بیست هزار شغل سال جاری تلاش می کنند . علی برکت الله
فکرالیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
احتمالاخانواده حاضرنیست به اردبیل بیاد...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
چه فرقی دارد خانواده اش بیایند یانه مهم اینه که دوست ودشمن قبول دارنند وی بی منت زحمت کار میکند ونویسنده هم به ساعی بودن اذاعان دارد ترا خدا بزارید کارشو بکنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
سلام ریس جمهور،من دیگه از زندگی سیر شدم توی ۳۰سالگی چون ،نه مدرک لیسانس و کارت پایان خدمت بدردم نخورد،بیکار شدم پول نان هم ندارم، چند روز با این وضع اقتصاد و گرانی مصالح ساختمانی،کارگری هم نیست،نه دیگه آرزو ازدواج دارم نه خانه و ماشین دار شدن،فقط کمکم کن شاغلم بشم یا بیشتر از این گرسنگی نکشم.شماره تماس من ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸_شماره عابربانک سپه۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲ هادی قربانی هستم.دیگه روانی شدم بس به هیچ هدفم نرسیدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار