خطیب جمعه بیله سوار :
خطیب جمعه بیله سوار به صف‌های طولانی گوشت اشاره کرد و گفت: درد امروز ما نبود دغدغه کار و خدمت است و دوران صف ایستادن دیگر گذشته است.
کد خبر: ۷۱۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 08 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بیله‌سوار با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: توسل به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) گره‌های بسیاری را در زندگی‌هایمان باز می‌کند، اشک ریختن و اظهار ارادت به مقام اهل بیت عصمت و طهارت، انس و محبت بیشتر به آن بزرگواران عالم، فرصت طلایی برای تطهیر و پاک شدن است.

وی همچنین ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر افزود: شرایطی که ایران اسلامی در قبل از سال ۵۷ داشت واقعا نامناسب و نامساعد بود. دشمنان انقلاب و نظام، می‌خواهند دوران قبل از انقلاب را روشن جلوه بدهند لیکن تلاششان بی‌حاصل است چرا که هر انسان هوشمند و با درک و بصیرتی، بر اساس شواهد، قرائن و آمار، آشکار می‌داند که ایران قبل از انقلاب بسیار عقب مانده، مستعمره، مستضعف و وابسته بود.

جدائی ادامه داد: عمال رژیم پهلوی امروز سعی در تطهیر جنایاتی هستند که به خیال خام‌شان قابل پاک شدن است.مردم ایران هیچ وقت آن دوران سیاه و تاریک ستم شاهی را فراموش نمی‌کنند. علی‌رغم این که بعد از انقلاب جنگ، تحریم و مشکلات داشتیم ولی به لطف الهی روزهای خوش زیادی هم داشته و خواهیم داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب تاکید کرد: بی‌انصافی است اگر کسی پیشرفت‌های وسیع دوران بعد از انقلاب را نبیند. این که آگاهی سیاسی مردم بالا رفته و به راحتی اظهار نظر می‌کنند، همین فضای آزاد نعمت بزرگی است. پس از انقلاب، جوانان عزیز ما در عرصه‌های ورزشی، المپیاد‌های علمی و ...  مقام‌های جهانی را کسب کردند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز نخستین تولید کننده پودر استخوان در جهان، سومین کشور تولید کننده داروی بیماریMS، اولین کشور تولید کننده داروهای گیاهی ضد روماتیسم، تولید کننده دکل برق،کیک  زرد، اورانیم، سلول‌های بنیادی، توربین نیروگاه آبی، دستگاه حفاری نفت و گاز، دریچه قلب، فناوری نانو و... است.

جدایی افزود:کسانی که فقط چند مشکل را می‌بینند و مرتب آن را بزرگ‌نمایی و گاهی سیاه‌نمایی می‌کنند و گاهی با مستمسک قرار دادن آن‌ها، ارزش‌ها را زیر سوال می‌برند یا می‌خواهند نظام را ناکارآمد نشان دهند و یا موجب یاس و ناامیدی مردم شوند، این‌ها مسیر درستی را طی نمی‌کنند.

امام جمعه بیله سوار تاکید کرد: ما پای اصول و آرمان‌های انقلاب با کسی تعارف نداشته و حتی جان شیرین خودمان را هم فدا می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها عنوان کرد: ما البته یک سری دغدغه‌هایی هم داریم که از آن‌جمله می‌توان به عدم وجود روحیه انقلابی و جهادی برخی از افراد در سیستم مدیریتی کشور اشاره کرد،گاهی به کسانی مسؤولیت‌های حساس و کلیدی داده می‌شود که در زندگی خصوصی و اجتماعی‌شان، تعهد، تدین و تقید دیده نمی‌شود. این‌ها آسیب‌هایی است که در آینده ممکن است به نظام ضربه بزند، ولی هرگز ما را از نظام و رهبری دور نخواهد کرد.

خطیب جمعه بیله سوار به صف‌های طولانی برای گرفتن گوشت اشاره کرد و گفت: درد امروز ما نبود دغدغه کار و خدمت است و مردم چوب بعضی از سیاست‌های غلط اقتصادی را می‌خورند. دوران صف ایستادن دیگر گذشته است.

جدائی تصریح کرد: دولت‌مردان ما باید مبارزه با فقر، بیکاری، تبعیض و فساد را در راس امور قرار دهند. امروز دیگر دوره تعارف سپری شده است. کسانی که توان مدیریت ندارند بیش از این مردم را عذاب ندهند، جوانمردانه و شرافتمندانه رشته امور را به نخبگان تحویل بدهند.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به زحمات جامعه پزشکان عنوان کرد: مسؤولان و صدا و سیمای ما بایستی سعی کنند در سخنرانی‌ها و برنامه هایشان حرمت افراد، گروه ها و اصناف را حفظ کنند. پزشکان یکی از فرهیخته‌ترین و خدوم‌ترین اقشار جامعه هستند که درآمد بالای چند پزشک سبب شده نگاه ها نسبت به این قشر عزیز طور دیگری باشد.کار پزشکی سخت و طاقت فرسا است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار