رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از احداث ۱۴۰ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در این استان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از این مراکز تکمیل و افتتاح شده است.
کد خبر: ۷۱۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 08 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری در بازدید از پایگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی در اردبیل با اشاره به عملکرد دو ساله معاونت امور بهداشتی دانشگاه افزود: این تعداد مراکز بهداشتی پیرو تفاهم نامه سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در سطح استان اجرا م شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این دانشگاه احداث ۹۴ باب پروژه بهداشتی درمانی از قبیل خانه، پایگاه و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی را متعهد شده بود، یادآور شد: از این تعداد ۵۵ باب پروژه افتتاح و ۱۹ باب با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد طی سال آینده به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: علاوه براین مجوز احداث ۴۶ باب پروژه بهداشتی دیگر از وزارت بهداشت اخذ و در مرحله اجرا تاکنون ۱۳ قطعه زمین نیز جهت اجرای پروژه های بهداشتی خریداری شده که پس از تامین اعتبار استانی و خیرین سلامت کار احداث آن آغاز می شود.

وی با اشاره به تبدیل مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی تک شیفته اسلام آباد و زیوه  و آبی بیگلو به مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی متذکر شد: برای این مراکز تعداد ۱۰۰ نفر مهارت آموز بهورز جذب و تربیت و تعداد ۷۰ نفر از آنان در خانه های بهداشت تابعه به فعالیت مشغول شده اند.

اخوان اکبری جذب تعداد ۳۴  نفر نیروی انسانی از محل دو درصد بیمه روستایی و مکانیزه نمودن روش های آزمایشگاهی با تهیه شش دستگاه سل کانتر در مراکز دور از دسترس و نوسازی ۸۰ درصد یخچال های نگهداری واکس استان با کمک یخچال های سفارشی ساخت داخل مطابق با آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی را از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای این حوزه را در زمینه بهینه سازی زنجیره سرما برشمرد و تاکید کرد که در این راستا نصب ۷۵۰ دستگاه یخچال های نگهداری واکسن به توموگراف و هوشمندسازی تجهیز شده و پس از راه اندازی سامانه مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرما به صورت لحظه ای دمای کلیه یخجال های پایش و ثبت می شود.

وی با اشاره به تامین یک دستگاه خودروی مخصوص حمل واکسن با کلیه امکانات لازم براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات فوق دانشگاه اردبیل جزو سه دانشگاه اول کشور در بهینه سازی زنجیره سرما معرفی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار