استان اردبیل درمعرض خشکسالی بیسابقه
طی سال جاری آب سدهای استان اردبیل در حدود ۱۱۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 08 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: نسبت به سال گذشته متاسفانه ۱۰ درصد از میزان بارش‌های سطح استان اردبیل کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش بارش‌ها در شمال استان اردبیل محسوس‌تر بوده ونسبت به سال ۹۶ تا ۳۰ درصد نیز افت بارش در منطقه داریم، افزود: در این راستا توجه به صرفه‌جویی در منابع آبی و مهار آب‌های مرزی اهمیت دوچندانی را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به اقدامات مطلوب انجام شده در راستای مهار آب‌های مرزی در استان طبق موازین قانونی خبر داد و اضافه کرد: حجم آب سدهای استان نیز از کاهش ۱۲ درصدی خبر می‌دهد.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه آب ورودی سد سبلان نیز با کاهش مواجه شده است، افزود: هم اکنون بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره‌سازی شده است.

وی به اهمیت سد یامچی در اردبیل اشاره کرد و افزود: با انباشت ۱۹ میلیون متر مکعب آب در سد یامچی می‌توان از این سد به عنوان منبع مهم تامین آب شرب شهرستان اردبیل یاد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در پایان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت ۵۲ سد در استان اردبیل احداث شده تا در این خصوص شاهد مهار بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
اینگونه کاهش بارشهاووضعیت اقلیمی دراین موقع ازسال غیرطبیعی وکم سابقه میباشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار