مدیر درمان تأمین اجتماعی اردبیل:
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: متأسفانه مراجعات به مراکز درمانی استان اردبیل مطابق با زیرساخت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل نیست.
کد خبر: ۷۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 03 February 2019

به گزارش تابناک اردبیل، قادر برجی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل تصریح کرد: مراجعات بیماران به مراکز درمانی تامین اجتماعی منطبق با زیرساخت‌های موجود نبوده و نیازمند اجرای فرایند نظام ارجاع و افزایش زیرساخت‌ها هستیم.

وی افزود: با وجود افزایش قابل توجه متقاضیان زیرساخت‌های درمانی اردبیل تقریبا زیرساخت‌های ۲۶ سال گذشته است و در این خصوص توجه بیشتر به تجهیزات و امکانات درمانی مورد نیاز است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان به افزایش ۱۰۰ درصدی گیرندگان خدمات از حوزه درمان تامین اجتماعی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که پیش از این جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بود در حال حاضر بالغ بر ۵۸۵ هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استان بهره‌مند هستند.

برجی یادآور شد: در ۹ ماهه ابتدایی سال در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اردبیل ۸۴۰ هزار نفر ویزیت سرپایی شدند که میزان بستری‌ها نیز ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر بود.

عدم تناسب مراجعات مردمی با زیرساخت‌های درمانی اردبیل

برجی با بیان اینکه میزان مراجعات به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان پاسخگوی نیازها نیست، اضافه کرد: طی سال های گذشته ارتقا زیرساخت‌ها انجان شده اما توسعه آنی نبوده و نمی‌توان نداشته‌های ۲۶ سال گذشته را در عرض یک سال یا مدت زمان کوتاهی به دست آورد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اضافه کرد: ارائه خدمات تامین اجتماعی تنها در بیمارستان‌های عمومی مورد قبول نبوده و امیدواریم با حرکت به سمت و سوی احداث مراکز درمانی تخصصی در ارتقای خدمات درمانی گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

برجی با بیان اینکه برای فراهم آوردن رضایتمندی مطلوب مراجعه کنندگان باید فضاهای درمانی و زیرساخت‌های موجود ارتقا یابد، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی عموما اقشار آسیب‌پذیر و کارگر جامعه را تحت پوشش خود قرار داده و جامعه هدف آن از منابع درآمدی چندان بالایی برخوردار نیستند.

وی بر ضرورت توجه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد و افزود: به منظور کاهش مراجعات مردمی به مرکز استان می‌بایست درمانگاه‌های شهرستانی به شکل مطلوبی تجهیز و آماده‌سازی شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یادآور شد: تملک زمین درمانگاه نمین به ابعاد دو هزار و ۵۰۰ متر مربع انجام پذیرفته و به دلیل کمبودهای مشهود در درمانگاه کنونی شهرستان گرمی نیز اقدامات لازم برای طراحی پروژه و احداث مجموعه جدید در دست اقدام است.

کارنامه هتلینگ بیمارستان‌ها در اردبیل

برجی بر طرح ارتقای هتلینگ درمانی بر اساس الزامات وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: در شرایطی که بودجه احداث هتلینگ در استان اردبیل در سال ۹۵ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود با پیگیری‌های مستمر بودجه کنونی در سال جاری شش برابر افزایش یافته و به ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با وجود کمبودهای موجود در طرح هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی اردبیل، این موضوع در سال‌های آینده به طرح‌ قابل دفاعی تبدیل شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بر ضرورت افزایش نیروهای متخصص در مراکز درمانی استان تاکید کرد و یادآور شد: در سال جاری مجوزهای لازم برای جذب ۴۷ نیروی متخصص، پرستار و رادیولوژیست اعطا شده و جزو استان‌های انگشت شماری هستیم که در این بخش با تمام درخواست‌های استانی ما موافقت به عمل آمده است.

برجی به توجه جدی سازمان تامین اجتماعی استان به تهیه تجیزات پزشکی مورد نیاز اشاره کرد و افزود: بودجه درنظر گرفته شده خرید تجهیزات پزشکی در سال ۹۵ به میزان۱۵ میلیارد ریال شده بود که با پیگیری‌های به عمل آمده این میزان از بودجه در سال ۹۸ به ۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار