کد خبر: ۷۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 02 February 2019

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/11/13/459423_226.jpg

در آستانه چهلمین سالگرد بهار انقلاب اسلامی مردم ایران، مژده افتتاح بیمارستان شهدا در دهه فجر امسال به نقل از ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، دورنمای روشن، از آینده بهداشت و درمان منطقه ترسیم نموده است و همگان را به رفع چالشهای موجود و حل بخش اعظمی از مشکلات کوچک و بزرگ بخش درمان شمال استان اردبیل امیدوار کرده است.

افزایش تختهای بستری، افزایش پرسنل درمانی، کاهش حجم مراجعین به اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره)، توسعه امکانات تشخیصی و درمانی منطقه و کاهش موارد اعزام به مرکز استان از مهمترین پیامدهای ارزشمند افتتاح بیمارستان شهدای پارس آباد مغان می باشد که ما را در استانداردسازی توانمندیها در رفع نیازمندیها و تحقق عدالت در حوزه بهداشت و درمان در منطقه یاری خواهد نمود.

تلاش ها برای افتتاح پنجمین بیمارستان تخصصی دشت مغان در شمالی ترین نقطه کشور بصورت شبانه روزی و ایثارگرانه ادامه دارد. حافظه تاریخی مردم و اسناد موجود نشان میدهد که در سالیان قبل از پیروزی انقلاب تنها بیمارستان موجود در شمال استان اردبیل بیمارستان عمومی شهر گرمی بود که جوابگویی نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه نبود!

لزوم توجه به نیازها و پاسخگویی به ضرورتها، ایجاب می کرد که در جهت پاسخگویی به خواسته برحق مردم و توسعه سلامت در منطقه استراتژیک دشت مغان و دروازه ورودی کشور در مرز اروپا و جمهوری آذربایجان، گام های اثربخش و کارآمدتری برداشته شود.

با تلاش مسئولین محترم و نهادهای خدمتگذار، دشت مغان در شمالی ترین نقطه کشور در کنار کلینیکها و مراکز بهداشتی و درمانی مختلف دولتی و غیردولتی، اکنون شاهد فعالیت شبانه روزی چهار بیمارستان تخصصی، دو مرکز تصویربرداری سی تی اسکن، سه بخش مراقبتهای ویژه در شرایط بالینی حاد، نزدیک به پانزده پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و یک پد پروازی فعال اورژانس هوایی می باشد و در آینده ای نزدیک شاهد عیدانه بزرگ افتتاح بزرگترین بیمارستان تخصصی شمال استان اردبیل در شهر پارس آباد مغان خواهیم بود.

پنچمین بیمارستان تخصصی دشت مغان و شمال استان اردبیل مزین به نام مقدس و بابرکت شهدا، با ظرفیت ۱۶۰ تخت فعال بیمارستانی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد تا به اهداف از پیش تعریف شده خود دست پیدا کند.

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بخش اعظمی از پرسنل بهداشتی و درمانی منطقه غیربومی و از اتباع کشورهای دیگر بودند لیکن اینک بیش از ۹۵ درصد پرسنل فعال در حوزه بهداشت و درمان شمال استان بومی و فرزند مغان هستند که در حوزه مختلف عمومی، تخصصی و فوق تخصصی مشغول کار و خدمت هستند.

در کنار توسعه فیزیکی سخت افزارهای بهداشت و درمان، تلاش های ارزشمندی نیز در حوزه نرم افزاری برداشته شده است. تاسیس و فعالیت دانشکده پرستاری و پیراپزشکی شهر گرمی و در آینده انشاالله نزدیک شهر پارس آبادمغان، مرکز مدیریت بحران شبکه های بهداشت و درمان منطقه، بومی گزینی و جوان گرایی در انتخابهای مدیریتی و تکمیل چارتهای سازمانی واحدهای سازمانی و بسترسازی مناسب برای فعال سازی توانمندی های مادی و معنوی بخشهای غیردولتی در حوزه سلامت نقش تاثیرگذاری در تامین، توسعه و پشتیبانی متوازن و کارآمد بخشهای ستادی و بالینی بهداشت و درمان منطقه دارد.

در یک کلام می توان گفت: ” شمال استان در مسیر توسعه سلامت ”

رضا بزانه – فعال اجتماعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار