مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی 33 پروژه خدماتی برای جامعه هدف بهزیستی در سطح استان اردبیل تکمیل شده و واگذار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 01 February 2019
به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در آستانه ایام‌الله دهه فجر در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت این ایام مبارک 95 واحد مسکونی تحویل مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانوار بهزیستی می‌شود تا زندگی خود را در بهترین شرایط ادامه دهند.
 
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در حوزه مسکن بیش از 140 واحد تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال مددجویان بهزیستی نیز ما در 9 ماهه امسال توانسته‌ایم برای 675 متقاضی ایجاد اشتغال کنیم که تعهد ما در مجموع در سالجاری 690 نفر است.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در گرامیداشت این ایام 11 مرکز مشاوره عمومی و تخصصی در سطح استان به بهره‌برداری می‌‌رسد که عمده آنها مربوط به مرکز ازدواج و مشاور خانواده است.

ستاری از افتتاح 8 مهدکودک در مناطق روستایی خبر داد و گفت: در حوزه توانبخشی مرکز کودک ناشنوا و خانواده در خلخال به میمنت این ایام افتتاح شد تا ما بتوانیم در حوزه غربالگری شنوایی و رفع مشکلات مرتبط با این بخش به کودکان خدمات مطلوب‌تری را ارائه کنیم.
 
وی در مورد راه‌اندازی مرکز ارائه خدمات پزشکی به ویژه ویزیت در منزل برای معلولان و بیماران افزود: ما یک مرکز غیردولتی ویزیت در منزل را برای بیماران به ویژه ضایعات نخاعی راه‌اندازی می‌کنیم تا افراد تحت پوشش بتوانند از این خدمات بهره بگیرند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در حوزه توانبخشی و در بخش کورائیم نیر ساختمان انجمن معلولان این شهر تکمیل شده و با مساعدت بهزیستی و خیرین شاهد بهره‌برداری از این مجموعه خواهیم بود.

ستاری اظهار کرد: در این مجموعه نه تنها به معلولان ارائه خدمات می‌شود بلکه در حوزه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها به ویژه کاهش معلولیت‌ها خدماتی به گروه‌های هدف ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سه پایگاه سلامت اجتماعی در شهرهای مختلف افتتاح خواهد شد تا مجموع پایگاه‌های سلامت اجتماعی ما در استان به 30 مورد برسد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به فعالیت این پایگاه‌ها در مناطق آسیب‌خیز و پرتهدید اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم ضمن شناسایی این آسیب‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف را با توجه به شرایط و امکاناتی که فراهم شده به نوعی بسترسازی کنیم تا با کمترین دغدغه‌ها در این حوزه روبرو شویم.

ستاری از راه‌اندازی دو کلینیک مددکاری اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: در این کلینیک‌ها ارائه خدمات مددکاری و امور اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار انجام خواهد شد.

وی از فعالیت سه انجمن و موسسه خیریه در شهرهای اردبیل و نیر خبر داد و بیان کرد: قرار است انجمن خیریه بانوان نیر که در تهیه جهیزیه و سایر امکانات مورد نایز جامعه مورد هدف بهزیستی فعالیت دارد به میمنت ایام‌الله دهه فجر افتتاح شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در مورد موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و راه‌اندازی آن در اردبیل گفت: این موسسه نیز در زمینه اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی ارائه خدمات خواهد کرد.

ستاری سومین انجمن افتتاحی در این ایام را انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد به ویژه در محلات و محیط‌های کار اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است تا بتوان این آسیب‌ را نیز به نوعی کنترل کرد.

وی گفت: به میمنت ایام دهه فجر 33 پروژه بهزیستی در کنار 95 واحد مسکن مددجویان با سرمایه‌گذاری 5.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و تحویل اهالی استان اردبیل خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار