امام جمعه بیله‌سوار؛
امام جمعه بیله‌سوار گفت: سیاست غلط برخی از دولتمردان سبب شده فقر، بیکاری، فساد و رانت‌خواری گسترش یابد که این قضیه مردم را عذاب می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 25 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه، "آرامش" را به عنوان یکی از نیازهای اصلی و ذاتی انسان برشمرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه یکی از ثمرات زندگی ماشینی، اضطراب است به طوری که ازدیاد این موضوع باعث شده برخی از روانشناسان عصر حاضر را عصر استرس بنامند . انسان هایی که از آرامش الهی برخوردار می گردند، خود نیز آرامش بخش دیگران می شوند .انسانی که نور ایمان به اعماق وجودش راه یافته است، نه معجزه می خواهد و نه دنبال برهان و استدلال می رود ،در سایه این آرامش اعتقادی به آرامش روانی هم دست می یابد .

وی گفت: آرامش روانی مرحله بالایی از کمال انسانی است و زندگی انسان را غرق در بهجت و سرور می کند .توکل بر خدا ،امید به رحمت الهی ،تلاوت قرآن،ذکر و محبت الهی از عوامل مختلف آرامش روانی است .

جدائی با اشاره به نزدیکی چهل سالگی انقلاب تصریح کرد: انقلاب مردم ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) با رهبری یک انسان عارف ،فقیه و فرزانه بود. انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته است ‌و ناچیز شمردن این پیشرفت ها و موفقیت ها واقعا ناشکری است ولی برای رسیدن به ایده آل های مان ،مسیر طولانی در پیش داریم .کشور ما ،منابع زیر زمینی،نفت و سرمایه های ما توسط دولت های استکباری و استعماری در حال غارت و چپاول بود و با انقلاب مردم ایران دست غارتگران از کشور ما کوتاه شد .۴۰ سال است داغ غارت را بر دل آمریکا جهان خوار و صهیونیسم نشانده ایم .

خطیب جمعه بیله سوار افزود: ایران در عرصه های جهانی قدم های بزرگی برداشته و به موفقیت های غیر قابل وصفی رسیده است . ایران به عنوان یکی از کشورهای مطرح جهان، به غم بزرگ و دغدغه سنگین ، برای آمریکا، اسرائیل و عربستان تبدیل شده است .مسیر ایدئولوژی و آرمان های مقدس انقلاب، دل خیلی ها را به لرزه در آورده است .ما در مورد آرمان ها و ارزش های متعالی انقلاب هیچ تردید نکرده و نخواهیم کرد . راه و مسیر ما حق است و آنچه مردم ما را عذاب می دهد عملکرد و سیاست غلط بعضی از دولت مردان است که سبب شده فقر، بیکاری، فساد ،رانت خواری و تبعیض گسترش یافته است .

وی گفت: کسانی که با سیاست های غلط، باعث بالا رفتن قیمت دلار و گرانی سرسام آور شده اند بایستی از این مردم همیشه در صحنه خجالت بکشند ،مردمی که پای انقلاب جان و خون دادند نباید قربانی سیاست های غلط بشوند ‌. مردم نجیب و شریف ما در روز ۲۲ بهمن ،نشان خواهند داد که از انقلاب اسلامی شان خسته نشده اند .

جدائی همچنین با تبیین خیانت های شاه ،تصریح کرد: نسل جوان امروز ما باید بداند در گذشته ایران بزرگ و سرافراز ما چه خبر بوده که یک انقلاب مردمی بی نظیر و باشکوه ایجاد شد و شاه را سرنگون ساخت .یکی از خیانت های شاه نفوذ و اشغال گسترده بهائی ها و صهیونیست ها در پست های کلیدی و حساس دولت بود ‌. دولت شاه در راس عوامل ترویج روز افزون فساد و بزهکاری در میان مردم خصوصا جوانان بود . بی عدالتی،شکاف طبقاتی و تبعیض در دستگاه حاکمیت بی نهایت شده بود.‌از سال ۱۳۴۳ به مستشاران آمریکایی حق مصونیت قضائی (کاپیتولاسیون)اعطا کرده و عملا کشور را به بیگانگان فروخته بود .

 رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با اشاره به بحث کودک همسری افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی بوده به طوری که با آن، مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می کند . ازدواج پذیرش یک مسئولیت سنگین در زندگی است . لذا ورود به این مرحله از زندگی یک‌ آمادگی و رشد ویژه ای را می طلبد . به یک معنا ازدواج شوخی نبوده و در آن بحث تشکیل خانواده مطرح است .

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می‌خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ،فکری، عقلی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد .اخیرا در خبرها می بینیم که گاهی یک دختربچه که قطعا به هیچ کدام از این بلوغ ها نرسیده شوهرش می دهند و گاهی هن در سن ۱۰ یا ۱۲ سالگی این دختر بچه مادر هم می شود . مادر شدن یک دختر بچه که خودش شدیدا به آغوش مادر نیازمند است ، یک ظلم بزرگ به بچه هاست .

وی گفت: مادر شدن دختر بچه ای که به صدای تپش قلب مادرش نیازمند است اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران ناپذیر است ‌.مجلس قانون گذار ما بایستی در این مورد با توجه به واقعیت های روز جامعه تصمیم بگیرد .

جدائی ادامه داد: در اسلام عقل هم حجیت دارد ، کدام عقل سلیمی قبول می کند که دختر بچه ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده است تشکیل خانواده بدهد . لطفا از اسلام مایه نگذارید . کودک همسری با عقل و فطرت سازگار نیست . لطفا مردم را از دین بیزار نکنید چرا که کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است . در قدیم دختر بچه ها رشد فوق العاده ای داشتند و شرایط آن زمان فرق می کرد.امروز واقعا مسخره است.

جدائی در خاتمه به محرومیت های و آسیب های موجود در بیله سوار اشاره کرد و گفت: مظلومیت های بیله‌سوار نگاه ویژه مسئولین استانی را می طلبد، البته خبرهای خوشی هم از آسفالت شدن جاده های مان می رسد که از بابت این موضوع از مسئولین عزیز پیشاپیش تقدیر و تشکر میکنیم‌. سرطان بیماری مهلکی است که متاسفانه در منطقه ما زیاد دیده می شود .علل مختلفی برای آن بیان می شود که امیدواریم مسئولین بهداشت و متولیان امر دقت و حساسیت فوق العاده نسبت به این موضوع داشته باشند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار