این گزارش را بخوانید
طبق گفته استاندار سابق و کنونی اردبیل،‌از سال 92 تاکنون آمار 65 هزار نفری بیکاران استان ثابت مانده و هیچ تغییری نکرده است!
کد خبر: ۷۰۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 24 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل،‌ هفته‌نامه چشم‌انداز اردبیل نوشت: این از عجایب روزگار است که آمار بیکاران استان اردبیل در طول 5 سال اخیر همچنان روی عدد 65 هزار نفر ثابت مانده است، آن هم در شرایطی که کشور طی سالهای گذشته و بالاخص یک سال اخیر به دلیل تورم سرسام آور و افسارگسیخته اقتصادی متحمل تعطیلی بی‌سابقه واحدهای تولیدی و انباشت مضاعف بیکاری است!
آقای اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل 29 دی ماه جاری در جلسه ایثارگران استان اعلام کرد که در حال حاضر ۶۵هزار بیکار در استان وجود دارد و حل این مشکل نیازمند یاری بخش خصوصی است.


مجید خدابخش استاندار سابق استان هم در 30 آبان 1392 با اعلام آمار 65 هزار نفری بیکاران استان، تنها راهکار حل این مشکل را مردمی کردن اقتصاد عنوان کرد و با تکرار پیاپی این آمار در طول 4 سال تصدی مسئولیت، آن را به عنوان یکی از چندین قلم ارث به خلف خود واگذارد و گویی توصیه کرد که استاندار کنونی هم همانند او بگوید «حرف مرد یکی است»!


این یک قلم آمار در حوزه بیکاری و اشتغال کافیست تا به اغلب خانواده‌ها که متحمل درد مزمن بیکاری هستند این حق را بدهیم که به آمارهای رسمی دولتی اعتنایی نداشته و همواره با تردید نظاره‌گر آمارها باشند.
یکی از شهروندان جویای کار که گویی او هم جزو لشگر بیکاران استان اردبیل است به خبرنگار ما گفت: گویی این یک معادله چندمجهولی و بی جواب است که 65 هزار نفر بیکار در یک استان در طول بیش از 5 سال بلاتکلیف باشند و مقامات بی‌هیچ توضیحی در باره مسئولیت خود صرفاً به تکرار آن بسنده کنند.
وی افزود: درمجموع در این 5 سال با محاسبه آمار اشتغال جدید سالیانه اعلام شده حدود 15 الی 20 هزار نفر در هرسال از سوی مقامات عالی استان و منجمله استانداران سابق و کنونی، علاوه بر این که امروز باید 65 هزار نفر بیکار تعیین تکلیف می‌شدند بلکه می توانستیم در رتبه اول کاهش آمار بیکاران در کشور باشیم اما در عجب‌ام که چه اتفاقی افتاده این آمار همچنان ثابت مانده است.
او این پرسش را مطرح کرد که فارغ از دوران تصدی استاندار سابق، چگونه است که حداقل از ابتدای سال جاری تاکنون و بنا به ادعای آقای بهنامجو مبنی بر اشتغال جدید 13 هزار نفری آن هم با راستی آزمایی بیمه اجباری و کد کارگاهی شاغلین، این میزان اشتغال تاثیری بر کاهش آمار بیکاران استان نداشته و ندارد!؟
این شهروند اردبیلی گفت: من به عنوان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و جویان کار متوجه این محاسبه نشدم و علی‌الظاهر در عالم واقعیت، اشتغال جدید سالیانه هیچ تناسب و تاثیری بر آمار بیکاری 65 هزار نفری ندارد لذا امیدوارم استاندارمحترم اردبیل در این باره با مردم شفاف سخن بگویند تا ابهامات برطرف شود. 
به گزارش چشم انداز اردبیل، ناگفته پیداست واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی یکی از متغیرهای موثر و اصلی در سنجش آمار اشتغال و بیکاری استان به شمار می‌رود، به طوری که صرفنظر از آمارهای رسمی و با مراجعه حضوری در شهرک‌های صنعتی می‌توان این مهم را استخراج و در عالم واقعیت لمس کرد. 
قادر تقی‌زاده، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل در تازه‌ترین اظهارات خود درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی استان می‌گوید که از مجموع 25 شهرک صنعتی موجود در این استان، هفت شهرک غیرفعال است.
او بدون توضیح درباره وضعیت بحرانی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی فعال استان، این را هم گفته که ایجاد و توسعه ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در استان در دستور کار قرار دارد.
از ابتدای سال جاری تاکنون، آمارهای متناقضی از سوی مسئولان دولتی و اتاق بازرگانی استان درباره آمار تعطیلی و احیای واحدهای تولیدی اعلام شده است.
باید منتظر ماند و دید که استاندار محترم استان برای مقابله با روند رو به تزاید ابهامات، چه پاسخی به سئوالات مردم درباره آمار بیکاران استان دارند.


هفته‌نامه چشم‌انداز اردبیل بر اساس قانون مطبوعات و مبتنی بر مسئولیت اجتماعی خود آماده انتشار پاسخ مسئولان استان در این باره است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
منظورتان کدام مرد ..مگر داریم .مگر می شود .اللان فقط دورهنامردی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
آیا زمان آن نرسیده پالایشی از طرحهای بزرگ اقتصادی اجراء شده در استان که وام های کم بهره بالای 10 میلیارد تومان گرفته و ظاهرا طرح را به اتمام رسانده یا نرسانده اند در 10 تا 15 سال گذشته استان انجام بشود تا معلوم گردد سرنوشت واقعی این تسهیلات احذ شده چی بوده ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار