مدیر کل بهزیستی استان اردبیل:
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: براساس تصمیم شورای حمایت از سالمندان قرار شد خانه امید ویژه بازنشستگان و سالمندان در اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۷۰۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 20 January 2019
به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه کارگروه حمایت از سالمندان در اردبیل اظهار کرد: قرار شد با همراهی شورای شهر و شهرداری در یکی از پارک‌های اردبیل احداث خانه امید را شاهد باشیم تا سالمندان و بازنشستگان از امکانات فرهنگی، ورزشی و تفریحی این مکان استفاده کنند.

وی در مورد جمعیت سالمند در کشور و استان اردبیل خاطرنشان کرد: جمعیت کشورمان روبه سالمندی و پیری گذاشته است به طوری که شتاب جمعیت سالمند در کشور و استان اردبیل محسوس است و پیش‌بینی می‌شود این رشد از 10 درصد به 25 درصد در سال‌های نه چندان دور برسد.
 
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 120 هزار نفر در استان اردبیل جمعیت با 60 سال بالاتر داریم که این روند روبه رشد بوده و پیش‌بینی می‌شود جمعیت سالمندان همچنان رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

ستاری بیان کرد: ما جلسات شورای سالمندان را به صورت فصلی و با محوریت حل مشکلات سالمندان و بازنشستگان برگزار می‌کنیم تا در قالب طرح‌هایی که ارائه می‌شود بتوانیم برنامه‌ریزی‌های درست، دقیق و منسجمی را انجام دهیم.

وی به راه‌اندازی خانه امید ویژه بازنشستگان و سالمندان اشاره کرد و افزود: در کنار راه‌اندازی این خانه در یکی از پارک‌های اردبیل سعی می‌کنیم تا بتوانیم در این خانه خدمات متنوعی را به مخاطبان ارائه کنیم.

دبیر شورای حمایت از سالمندان استان اردبیل تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در اجرای طرح «شهر دوستدار سالمند» بخشی از شهر اردبیل را به فضای مطلوب برای سالمندان تبدیل کنیم.
 
ستاری ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از سالمندان در جلوی مصلی نشسته و از فضای معنوی این مکان استفاده می‌کنند قرار شد تا برخی از امکانات موردنیاز سالمندان را در این منطقه فراهم کنیم تا سالمندان بهتر و مطلوب‌تر از این شرایط استفاده کنند.

وی گفت: علاوه بر اجرای این طرح در مناطق مختلف شهر اردبیل تلاش می‌کنیم تا در سایر شهرستان‌ها نیز خانه امید و طرح شهر دوستدار سالمند را اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در سه شهرستان مرکز نگهداری سالمندان را راه‌اندازی کردیم تا سالمندان به صورت روزانه از خدمات این مراکز بهره بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار