وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۱۴ میلیون خانوار سبد حمایتی را دریافت کردند و اگر کسانی باشند که خود را مشمول قانون دریافت بسته حمایتی می‌دانند باید تقاضای خود به مراجع حمایتی اعلام کنند
کد خبر: ۷۰۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 20 January 2019

تابناک اردبیل: محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای عالی حفاظت با اشاره به دستور کار این نشست درباره سخت و زیان آور بودن شغل آتش‌نشانان گفت: در گروه الف. مشاغل سخت و زیان آور مشاغلی هستند که با بررسی آلایندگی‌های محیطی می‌تواند خارج و شمول سخت و زیان آور قرار بگیرد که قاعدتا نمی‌شد آتش‌نشانان را در آن بخش قرار دهیم.

وی ادامه داد: در گروه «ب» مشاغلی هستند که به ذات سخت و زیان آور محسوب می‌شوند که بر این اساس کلیه مشاغل عملیاتی آتش نشانی در سراسر کشور که تابع قانون کار هستند مشمول مشاغل سخت و زیان آور شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: لیست مشاغل عملیاتی را به پیوست مصوبه امروز شورای حفاظت فنی به همه استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد و سازمان تامین اجتماعی نیز آن را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی گفت: علاوه بر این سایر مشاغل مطرح بودند که در ظاهر عملیاتی نیستند و متناسب با جغرافیای کشور ممکن است در زمره مشاغل عملیاتی قرار گیرند که در آن مورد هم مقرر شد کمیته‌های محلی و استانی متناسب با شرایط خاص در استان‌ها بتوانند علاوه بر لیست مصوب درباره آن مشاغل تصمیم‌گیری کنند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این موضوع از روز تصویب و به محض ابلاغ لازم الاجرا است.

وی درباره تامین ۴ درصد حق بیمه مربوط به مشاغل سخت و زیان آور گفت: کارفرما‌ها در این زمینه باید تمهیداتی در نظر بگیرند و طبیعی است که از زمان تصویب مصوبات لازم الاجرا خواهد بود.

شریعتمداری درباره سبد حمایتی کارگران گفت: با تامین اعتباری که از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام شد و بر اساس قانون مصوب همه گروه‌هایی که باید از بسته حمایتی نوبت اول برخوردار می‌شدند، بسته را دریافت کردند و ۱۴۵ میلیارد تومان آخرین مبلغی بود که سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داد تا آخرین بخش از مرحله اول بسته حمایتی پرداخت شود.

وی ادامه داد: کسانی که تا به حال سبد حمایتی را دریافت کردند تقریبا نیمی از جمعیت کشور و ۱۴ میلیون خانوار را شامل می‌شوند و اگر کسانی باشند که خود را مشمول این قانون را دریافت بسته حمایتی می‌دانند باید تقاضای خود به مراجع حمایتی اعلام کنند که اگر لازم باشد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار بگیرند و مشمول این بسته شوند.

وزیر کار گفت: دستور رئیس جمهور این بوده که برای نوبت دوم پرداخت بسته حمایتی سازمان برنامه و بودجه مقدمات را فراهم کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: درباره افزایش حق مسکن کارگران در شورای عالی کار بررسی‌های انجام شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و مجدداً دوشنبه هفته جاری مجدداً در دستور کار است و در صورت تصویب نهایی برای تصویب به هیئت وزیران ارجاع خواهد شد.

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان وزیر رفاه معتقدید که مردم از پس هزینه‌های زندگی در شرایط کنونی بر می‌آیند و آیا رفاه دارند؟ گفت: فشار‌هایی که در ماه‌های اخیر از اواخر سال گذشته توسط نظام سلطه علیه ملت ایران وارد شد قطعاً تغییراتی در سطح عمومی قیمت‌ها به وجود آورد که به همان میزان سبد معیشتی مردم دچار لطماتی شد. تصمیم دولت برای ارائه سبد حمایتی به مردم بر پایه همین درک اتخاذ شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار