اگر کفش‌های‌تان، هم از درون و هم از بیرون، کثیف هستند می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی و سپس خشک‌کن بیاندازید، این روش به ویژه برای کفش‌های کتانی فوق‌العاده است. اگر خشک کن لباس‌تان محفظه‌ای برای کفش ندارد از قرار دادن کفش‌ها در آن‌جا اجتناب کنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب بزند.
کد خبر: ۷۰۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 20 January 2019

چیزهایی مانند باکتری، تعریق، و دیگر مشکلات پا یا صدمات می‌توانند باعث بو گرفتن کفش‌ها شوند. با این ترفندهای خانگی عمر کفش‌های‌تان را بیشتر کنید و آن‌ها را تازه نگه دارید.

۱. جوش شیرین

کفشی که بو می‌دهد در مقابل قدرت جوش شیرین توان مقابله ندارد. در کفش‌های چرمی یا کتانی که بو می‌دهند مقداری جوش شیرین بریزید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد پودرها را بتکانید (در مورد کفش‌های چرمی مراقب باشید، استفاده زیاد از جوش شیرین ممکن است باعث خشک شدن آن‌ها شود). شما همچنین خودتان می‌توانید بوگیرهای چند بار مصرف بسازید، به این ترتیب که پنجه جوراب‌های قدیمی را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین پر کنید و آن را گره بزنید. هر لنگه جوراب را در یک لنگه از کفش بگذارید و اجازه دهید یک شب بماند. سپس جوراب‌ها را از آن خارج کنید و از بهبود بوی کفش‌تان لذت ببرید.

۲. پارچه لایی

یک تکه پارچه لایی تمیز درون هر لنگه از کفش‌تان قرار دهید و بگذارید در طول شب همان‌جا بماند تا بوی کفش را بگیرد (فقط مراقب باشید قبل از پوشیدن کفش آن را درآورید). بوزدایی از محل نگهداری کفش‌های‌تان نیز ایده خوبی است، مثلا کیسه کفش باشگاه‌تان. یک تکه پارچه لایی در که کیسه کفش‌تان بریزید و تا زمانی‌که بوی آن از بین برود بگذارید همان‌جا بماند.

۳. نمک

کفش‌های کتانی و کفش‌های ساخته شده از دیگر پارچه‌ها ممکن است به شدت بو بگیرند، به‌ویژه اگر در تابستان بدون جوراب پوشیده شوند. با پاشیدن مقداری نمک در کفش‌های‌تان بوی آن را از بین ببرید و رطوبت آن را بگیرید.

۴. روغن‌های معطر

چند قطره روغن معطر درون کفش‌های‌تان بریزید تا بوی تازه‌ای به آن‌ها ببخشید. سعی کنید از روغن اوکالیپتوس، میخک، یا درخت چای استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید روغن را مستقیما در کفش‌تان بریزید، آن را روی تکه‌ای پارچه یا دستمال بریزید و اجازه دهید در طول شب آن‌جا بماند.

۵. الکل صنعتی

روی قسمت‌های کثیف کفش‌تان مقداری الکل صنعتی بریزید تا در از بین بردن بوی آن به شما کمک کند. مالیدن روغن روی آن نه تنها بوی کفش را کاهش می‌دهد، بلکه آن را ضدعفونی نیز می‌کند.

۶. چای سیاه کیسه‌ای

چای سیاه حاوی تانن است. تانن برای از بین بردن باکتری‌هایی که در کفش‌تان رشد می‌کنند خوب است و به از بین بردن بوی آن کمک می‌کند. چای کیسه‌ای را به مدت ۲-۳ دقیقه در آب جوش بریزید. اجازه دهید چای کیسه‌ای خنک شود. آن را به مدت یک ساعت در فش‌تان بگذارید. پس از این‌که آن را برداشتید، درون کفش‌تان را از باقیمانده آن پاک کنید.

۷. پودر بچه

استفاده از پودر بچه یک مرحله پیشگیرانه است که می‌تواند پیش از بو گرفتن کفش آن را آغاز کنید. اگر به این نتیجه برسید که کفش‌تان مستعد بو گرفتن است، قبل از پوشیدن کفش، مقداری پودر بچه روی پای‌تان بریزید.

۸. خاک گربه

ممکن است کمی عجیب باشد، ولی خاک گربه حاوی مقدار زیادی بوگیر است و مایعات را به خود جذب می‌کند. کف کفش‌تان خاک گربه بریزید و اجازه دهید در طول شب همان جا بماند. صبح روز بعد آن را خالی کنید و با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

۹. قرار دادن کفش ها در فریزر

اگر هیچ یک از روش‌های فوق اثر نکردند، می‌تواند در طول شب کفش‌های‌تان را در فریزر قرار دهید. کفش‌های‌تان را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و درب آن را ببندید. اجازه دهید در طول شب همانجا بمانند تا باکتری‌ها از بین بروند.

۱۰. ماشین لباسشویی

اگر کفش‌های‌تان، هم از درون و هم از بیرون، کثیف هستند می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی و سپس خشک‌کن بیاندازید، این روش به ویژه برای کفش‌های کتانی فوق‌العاده است. اگر خشک کن لباس‌تان محفظه‌ای برای کفش ندارد از قرار دادن کفش‌ها در آن‌جا اجتناب کنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب بزند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار