کد خبر: ۷۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 19 January 2019

معاون پژوهشی دانشگاه تهران، گفت: یک عضو هیأت علمی این دانشگاه به علت تخلف علمی به شش ماه انفصال از خدمت محکوم و یک دانشجوی دکتری هم اخراج شد.

محمد رحیمیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در خصوص تخلف و تقلب علمی در پایان نامه و رساله های دانشگاه تهران، مصادیق محدودی مشاهده و با آنها برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با استادان متخلف طبق قوانین هیأت های انتظامی اعضای هیأت علمی و برخورد با دانشجویان متخلف در کمیته انضباطی انجام می شود؛ احکام صادره از این دو کمیته حکم قوانین دادگاه را دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران در باره علت بروز تخلفات علمی از سوی برخی اعضای هیأت علمی گفت: استادان به دانشجویان اعتماد دارند اما تعداد اندکی از دانشجویان از این اعتماد سوء استفاده می کنند بنابراین، استادن عامدانه و عالمانه دست به تخلف علمی نمی زنند.

وی در مورد تلاش های دانشگاه تهران برای آگاه سازی استادان نسبت به تخلف و تقلب های علمیِ احتمالی، اظهار داشت: دانشگاه تهران درصد زیادی از استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را نسبت به تخلف و تقلب علمی حساس کرد و کارگاه های آموزشی در دانشگاه های برتر به منظور دریافت کدهای اخلاقی و اخلاق در پژوهش برگزار می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران، بروز تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه های سطح و یک بزرگ کشور را اندک اعلام کرد و افزود: قبل و بعد از ابلاغ قانون مقابله با تقلب علمی، این اتفاقات در دانشگاه های مطرح کمتر رخ می داد.
قانون مقابله با تقلب علمی، شهریورماه سال 96 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه های کشور ابلاغ شد.

رحیمیان افزود: استادان به دنبال افزایش تعداد مقالات نیستند بلکه افزایش کیفیت و چاپ مقالات در نشریات معتبرتر برای آنان مهم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار